פסיכולוגיה התפתחותית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | ממן 11, פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה |
ציון | 94 |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 418 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה 11
שאלה 1
א. התפתחות הוא תהליך שבו ההתנהגות מתארגנת מחדש ונוצרים שינויים.
ניתן להסביר את המונחים 'סדיר' ו- 'מצטבר' תוך מבט על רצף ההתפתחות.
כלומר, השינוי ההתנהגותי (או ההתארגנות מחדש) הוא בעל רצף כרונולוגי. השלב החדש כולל את כל מה שהיה קודם לכן בנוסף לדבר החדש.
לדוגמא- צמיחת שיניים. כאשר התינוק מתחיל לאכול אוכל כגון ירקות מרוסקים ניתן לדעת שכאשר יצמחו לו שיניים הוא יוכל ללעוס את האוכל ובכך חלה גם התפתחות גופנית וגם התפתחות ביכולות האישיות של התינוק. ב. בולבי התייחס להשפעת יחסים מוקדמים במשפחה על תהליכי התפתחות. הוא טען…
מאהלר טענה שהשאיפה הבסיסית של התינוק היא ליצור נפרדות מההורים ועצמאות-