תקשורת המונים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2017
מספר מילים 945

תקציר העבודה

ממ"ן 11 – תקשורת המונים קורס 10408
שאלה 1:
א.      נכון. במודלים הלינאריים מדברים על כך שלמוען יש את הכוח לשלוט במסר.
מי, מה אמרו, מתי, באיזה ערוץ, ובמידת ההשפעה. וכל זאת ללא התערבותו של הנמען. יש בידי המוען את הכוח על המשמעות והתוכן של המסר.
ב.      לא נכון. במודל ההעברה תהליך תקשורת ההמונים מושפע מן המשוב המתקבל מהנמענים ותפקידו של איש הקשר הוא רק להעביר מיד ליד מסרים בעלי תיאור משלו. במודל זה נמדדים ה"קולות" מהנמענים וכך מתבססים. איש הקשר מהווה …
שאלה 2:
–          ההבדל בין שתי נקודות המוצא של התיאוריות חברה ותקשורת טכנולוגית הוא שבחברה קיימת הבנה כי גורמים חברתיים הם אלו שמשפיעים על תהליכי התקשורת והתפתחותה, הם אלו שמכופפים אותה לרצונם, התקשורת מהווה מוסד בחברה, והיא בעלת השפעות על החברה כתוצאה מכך לטוב ולעיתים אף לרע. ואילו התקשורת הטכנולוגית רואה בהתפתחות הטכנולוגיה המודרנית כמשפיעה על מהפכות חברתיות ועל תהליכים בחברה, התקשורת יוצרת חברה מסוימת שלא הייתה לפני כן, לתקשורת הטכנולוגית יש יכולת לייצר מציאות חברתית. בעצם, ההבדל ביניהם הוא בתפיסה של מי משפיע על מה ומה ההשלכות מכך.

שאלה 3:
א.      על פי התיאוריה של כלכלה פוליטית התקשורת מכוונת מגבוה על ידי המונופולים ומווסתת לצרכיהם האישיים ולאינטרסים הפרטיים שלהם. אינטרסים פרטיים אלו הם לרוב כמובן אינטרסים כלכליים. ולכן הביקורת שסביר להניח שתעלה מכך מערוצי הטלוויזיה שלנו מוצפים דווקא בתוכניות ריאליטי ורכילות היא ביקורת על כך שהטלוויזיה שלנו ממוסחרת ומוצפת מסרים ללא כל ערכיות וללא כל משמעות נלוות. מכיוון שהאינטרס הוא של הפרט ומכוון על ידו. הגענו למצב שהמסרים היחידים שמעניינים את המוען הם מסרים בעלי משמעות כלכלית וכל מסר אחר הוא בזבוז –