תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1340

תקציר העבודה

ממן 12 – מבוא
לתקשורת המונים שאלה 1:
א.      "אסכולת פרנקפורט" מהווה גישה ביקורתית על התרבות. שורשיה של הגישה הם "מרקסיסטים" והיא בוחנת טקסטים תקשורתיים בצורה ביקורתית.
על פי גישה זו תעשיית התרבות מונעת משאיפה לרווח כלכלי ולכן רצונה העיקרי הוא לייצר מוצרים רדודים ולהפנותם לקהל כמה שיותר רחב. אסכולה זו מנסה להעניק תשובה לשאלה מדוע קיים היעדר של תודעה מעמדית בחברה, ובמקומה קיימת תודעה כוזבת. אסכולת פרנקפורט מבססת את רעיונה בעזרת 4 המונחים הבאים:
1.      הסחת דעת: קידום תוכן שמטרתו להסיח את דעתנו מחיי היומיום, מהמציאות האמיתית שלנו. ברגע שאני צורכים תוכן שכזה אנו נמנעים מלעסוק במצבנו הקיומי.
2.      אשליית השיווין: כאשר נותנים לקהל בבית להרגיש שהם חלק מהתוכנית יוצרים תחושה שכולנו יכולים להגיע לשם – אך זו אשליה! אנו חיים בעולם לא אמיתי, –
שאלה 2:
א.      את היתרונות של המדיה החדשים לעומת אמצעי התקשורת הישנים ניתן למדוד במספר היבטים:
1.      המדיה החדשים היא דיגיטלית, ובכך נוצרת התלכדות טכנולוגית. אנו יכולים לייצור שיח בו זמנית גם בין אנשים וגם בין מוצרים טכנולוגיים. להתלכדות זו יכול להיות אף פן עסקי שכן ניתן לייצור לכידות ברמה העסקית על ידי שליטה על המוצרים הדיגיטליים. הדיגיטליות בנוסף יוצרת תקשורת אינטראקטיבית ( רב כיוונית ) להבדיל מהמדיה הותיקה שהייתה חד כיוונית.
2.      המדיה החדשים היא גלובלית להבדיל מהמדיה הותיקה שהייתה מקסימום ברמה הלאומית. יתרון זה משמעותי מאוד שכן למדיה החדשים יש זרועות –