תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1188

תקציר העבודה

ממן 13 – מבוא לתקשורת המונים.
שאלה 1:
הסיבות לגלובליזציה של תקשורת ההמונים מתחלקות לשלושה:
א.      טכנולוגיה. בעשורים האחרונים הומצאו פיתוחים טכנולוגיים רבים בעלי עוצמה רבה ואף ברמה הגלובלית. לפני כן השידורים היו רק ברמת המדינה ולא ברמה העולמית. פיתוחים טכנולוגיים אלו היוו גורם ניכר להתפתחות תקשורת ההמונים ברמה הגלובלית. בזכות טכנולוגיות אלו ניתן גם להפיץ מידע ברמה רחבה יותר וגם במהירות וזמינות גבוהים יותר. לפני הטכנולוגיה אמצעי התקשורת היו מתמקדים בעיקר בהיבט המקומי – לאומי. אין ספק כי ללא הפיתוחים הללו ספק אם הייתה גלובליזציה של תקשורת המונים ובטח שלא בעוצמה שהיא קיימת כיום.
ב.      כלכלה. בעידן הגלובלי קיימים יעדי רווח ברמה הגלובלית. משמע, רווח גדול יותר –
שאלה 2:
א.      המפרסמים מהווים חלק מהגורמים החיצוניים אשר יש להם השפעה על אופן פעולתו של ארגון התקשורת. מעצם היותם המממנים של הערוץ ( שכאמור הינו מסחרי ומתפרנס מהכנסות פרסומיות ) ניתנת להם יד משפיעה על התכנים המיועדים לקהל של אותו ארגון תקשורת. נקודה זו באה לידי ביטוי בפן השלילי בכל הקשור לצמצום ידיעות בדבר אירועים שליליים אשר קשורים במישרין או בעקיפין לאותו גורם מממן, ועלולים לפגוע בעסקיו. ולחילופין, בא לידי ביטוי במתן היבט חיובי שאיננו ראוי מטעם ארגון התקשורת על המממן שלו ועסקיו במטרה לשמרו כמפרסם פעיל בערוץ. לתלות כלכלית זו קיימת בעיתיות רבה מכיוון שאף פעם לא ניתן לדעת עד כמה התלות היא חזקה או רופפת וזה מטיל ספק ביושר ובאתיקה של ארגון התקשורת.

שאלה 3:
הנושא אשר בחרתי להתמקד בו לאחר ששמעתי חדשות בגלי צה"ל הוא: החשדות נגד חבר הכנסת גאטס בדבר החדרת פלאפונים לאסירים ביטחוניים. בידיעה הסבירה הקריינית כי חבר הכנסת הגיע לחקירה נוספת בנושא ביחידת להב 433 וכי נפתח נגדו הליך פלילי חדש עקב מעורבותו לכאורה בהעלמת כספים ממפלגת בל"ד. הערכים החדשותיים שלטעמי הביאו לפרסום הידיעה הם:
1.      התאמה לציפיות: חלק נכבד מן העם רואה באנשי המפלגות הערביות כעוכרי עם ישראל, וכאנשים שאינם ראויים כלל להיות במקום של חבר כנסת. במקרה של חבר הכנסת גאטס יש התאמה מצויינת לציפיות הקהל –