ז'אנרים של המותחן בקולנוע

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2017
מספר מילים 2038

תקציר העבודה

מטלה מנחה 12
הקורס: 10911 – ז'אנרים של המותחן בקולנוע סמסטר: 2017א שאלה 1
תחת מילות המפתח "Slasher Film", בחרתי בפריט מס' 6, מאמר מאת אנדרו וולש:
"On the Perils of Living Dangerously in the Slasher Horror Film: Gender Differences in the Association between Sexual Activity and Survival".
ד"ר אנדרו וולש הנו מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת WLU, קנדה. בפרסומו זה, ערך וולש מחקר כמותני השואף לסקור את התנהגותה המינית של האישה בסרט המשספים, כמשתנה המשפיע על אורך חייה בסרט, זמן המסך אליו זוכה בעת הרצח, והשוואתה של הנרצחת אל מול התנזרותה של "הנערה האחרונה" כגורם מציל חיים. ארצה להתייחס לפסקה השישית בעמ' 2 במאמר, ולתרגמה באופן חופשי ומתומצת: "בניתוחה את המגדר בסרטי משספים, קרול קלובר (1992) הבדילה את האישה המינית או הרעה, מדמות האישה הא-מינית, אשר אותה כינתה 'הנערה האחרונה'. לפי קלובר, 'הנערה האחרונה' היא השורדת היחידה, שנותרה לגלות את גופותיהם המרוטשות של חבריה, והיא זו שמתעמתת עם הנבל הראשי, מכוח טוהרה. כפי שההבדל בין 'הנערה האחרונה' לנערה המינית מובע בסרט המשספים, כך גם המדיה מקטלגת את הנשים על סמך התאמתן לסכמות של תפקידי מגדר –
שאלה 2
א. הסרט "זרים ברכבת" (היצ'קוק, 1951) מציג דמויות שעליהן חלה התיאוריה של לורה מלווי במאמרה Visual Pleasure and Narrative Cinema (1975). פארלי גריינג'ר מגלם את דמותו של גאי היינס, גבר בתפקיד שחורג מעט מדרך הצגת הגברים בהוליווד הקלאסית. גאי הוא טניסאי ששואף להיכנס לפוליטיקה בעקבות חמו (בספרה של פטרישיה הייסמית' הוא אדריכל) אך נדמה כי אינו נוקט בצעדים משמעותיים לקידום הקריירה הפוליטית. מאידך, גאי הוא בחור כריזמטי בעל מראה אסתטי שמקרין נפש יציבה, ואף נמצא במערכת יחסים עם בתו של הסנטור.
לורה מאלווי טוענת במאמרה כי הגברים הם הכוח האקטיבי בעלילה, כלומר הם מסייעים להניע ולקדם אותה בעוד שהנשים הן מושא ההסתכלות – הספקטקל. הנחה נוספת היא שהסרטים –