בפסיכולוגיה בחינוך(10125)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 96
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1525

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 11
:
הקורס : 101
5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר למטלה : גורמי הנעה שם ומשפחה : אירינה מושצ'יץ עבודה טובה מאוד! יעל ת"ז : 322022716
שאלה 1 :
א) צורך הישג – צורך פנימי אישיותי להתמודד עם רמת הצטיינות שהפרט מציב לעצמו, מצוי אצל כל אדם במידה שונה. זהו מניע פנימי, הנקבע כבר בשלבים הראשונים של הילדות, הוא יציב וקשה מאוד לשנותו. הצורך מתפתח כבר בגיל צעיר, קו אישיותי פנימי יציב שמתבטא בכל מה שהפרט עושה ולא מתוך רצון או צפייה לקבל חיזוקים, אלא משום שהפרט מבקש לאתגר את עצמו.6/6
רמת השאיפה – מטרה או יעד שהאדם מציב לעצמו ושואף להשיג. הציפייה שיש לאדם ביחס לתוצאות פעילותיו. רמת השאיפה מורכבת : מפער מטרה – מצב בו אדם מציב לעצמו מטרה בהתאם לביצועו –
רמת שאיפה :
התנהגות ההורים לילד צריכה תורמת להצלחות. ההורה צריך לתת לילד ללמוד מכישלונות, אך לא פחות חשוב, גם לפתח אצלו הצלחות לרוב. לדוגמא במחקר גולומב ודיטס   (Golomb & Dites – 1965) מצאו שכשאדם יודע שהוא נכשל במשהו, הוא פחות מתאמץ, וכך גם –
48/50 תשובה טובה מאוד שאלה 2
א) תיאוריית מדרג הצרכים של מאסלו מתארת ראייה כללית של מניעי האדם, ומניחה כי קיימים צרכים אוניברסליים המשותפים לכל בני האדם. על פי תיאוריה זו, האדם הוא טוב מיסודו, ושואף לעבר צמיחה, לכן קיימת היררכיה של צרכים, אשר מאורגנים על פי סדר חשיבות עולה. התיאוריה מניחה כי רק כאשר רמה מסוימת של צורך בסיסי ביותר מסופקת/ממומשת האדם יכול לטפס במעלה הפירמידה לצורך הבא וכך הלאה. ועוד הנחות?
v     –
שאלה 3 :
א) חרדת בחינות : מצב המעורר תגובה רגשית, שבו הביצועים של הפרט נמדדים ועומדים למבחן – כשהוא מרגיש שאינו מוכן ואינו בטוח בעצמו. הדגש הוא על החשש מהערכה, שהרי הביצוע נמדד ע"י גורם חיצוני. חרדת בחינות היא אחת מסוגי חרדת מצב המתבטאת בתחושות פיזיולוגיות:
גמגום, דופק מואץ, כאבי בטן וכו' … ותחושות פסיכולוגיות: מחשבות, ספקות, הנחות וכו' … "כל הילדים יצליחו חוץ ממני". הפחד ממצב בחינה היא תופעה נפוצה המתפשטת וגוברת. היא משפיעה גם על ביצועי הבחינות באופן שלילי.  חרדת בחינות היא פחד מהערכה. מצבים בהם אנו מוערכים, המעוררים בנו תגובות –