ניהול משאבי אנוש 10279 עם תדריך לכתיבת המטלה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2017
מספר מילים 2075

תקציר העבודה

פתרון לממ"ן 11
2 017א הערה כללית:
מבנה התשובה הנדרש בקורס זה מורכב מ- טענה + נימוק (הסבר) טענה היא  אמירה העונה ישירות לשאלה. אם נשאלתם 'איזו אסכולה-' הטענה תהיה 'האסכולה היא-'.  אתם נשאלים על מושגים תיאורטיים ולכן הטענה תכיל תמיד מושג תיאורטי.      לדוגמא  '…משאבי אנוש'.  הקפידו לרשום נכון את המונח.
נימוק הוא הסבר המבהיר כי הטענה שטענתם נכונה.
עליכם להציג אסמכתא (מתוך נתוני הכתבה) אשר תומכת בטענה שלכם ולהקפיד  לקשור בינה לבין המאפיינים העיקריים של המושג התיאורטי שהצגתם בטענתכם . לשם כך, עליכם להיעזר ביחידת הלימוד. לדוגמא, אם טענתם שמדובר ב'אסכולת משאבי אנוש', עליכם להציג את המידע המתאים מתוך נתוני הכתבה ולקשור אותו למאפיינים המתאימים של אסכולה זו. הקפידו להתייחס למידע הנתון – השאלות  מציגות בפניכם תיאור מציאות מסוימת. זהו כל המידע שעליכם לנתח. אל תוסיפו עליו מידע אחר (מתוך ידע כללי או ניסיון שלכם). ניתוח פירושו לפרש את המידע הנתון בשאלה על בסיס המושגים שנלמדו.  תשובה אשר אינה מתייחסת למידע הנתון היא תשובה לא מלאה. לדוגמא, הצגת נתונים ספציפיים הלקוחים מתוך הכתבה אשר משקפים את 'אסכולת משאבי האנוש'.
שימוש נכון במושגים ביחידות הלימוד –  ההסבר ביחידות הלימוד מבהיר את מהות המושג. אבל, לרוב יש תוספות כגון דוגמאות, מחקרים שהובילו לגילוי המושג, תוצאות אפשריות וכיוצא בזה. שימו לב להשתמש במידע המתאים מתוך הספר. לדוגמא, כדי לנמק מדוע מדובר ב'אסכולת משאבי האנוש', עליכם להתייחס למאפיינים העיקריים של אסכולה זו ולא לניסויים שהובילו לגילוי האסכולה או לחוקרים מאוחרים אשר פעלו במסגרת האסכולה.
שאלה 1
אסכולה בניהול משאבי אנוש היא מעין פילוסופיה ניהולית המהווה קו מנחה לניהול אנשים במקום העבודה.  כדי להכריע מהי האסכולה הניהולית המתאימה יש לבחון …
להלן תשובה טובה שאלה 1
האסכולה הניהולית המתאימה היא יחסי אנוש, שכן הכנסת פעילויות פנאי לתוך מקומות העבודה  נובעת מתוך התפיסה שכל העובדים הם טיפוס Y ולכן רכישת המשחקים תגרום לריפוי , שחרור, אנרגיה חיובית ושמחה לכולם ובכך תסייע במציאת פתרונות יצירתיים בעבודה , התפיסה של ניהול יחסי אנוש היא שיש לספק גורמים פנימיים הגורמים לשביעות רצון , החשיבות לשחק בעבודה באופן רשמי תעזור לשבור שיגרה ללא צורך לעשות זאת באופן פיראטי , המשחק בשעות העבודה יגרום ליצירתיות פריון וייעול העבודה,  כדוגמת "גוגל"  שעושה זאת וממשיכה להרוויח , כלומר טיפוח האקלים הארגוני, בקטע שמוצג אין התייחסות  לביצוע שינוי במבנה הארגוני שמאפיין את ניהול משאבי אנוש אלה  התייחסות לצרכים של העובדים כמקשה אחד ללא התיחסות לכל עובד כאינדיבדואל שאלה
2 באופן כללי חשוב לשים לב כי השאלה הנשאלת היא – כיצד ישפיע השימוש בתוכנה על- כלומר יש לדון בשינוי שיחול בארגון בעקבות הטמעת התכנה והשימוש בה. הדגש –
סעיף ב' – הדומיננטיות של מערכת הסמכות הפורמאלית תרד כיוון שהמידע לא חייב לעבור יותר דרך דרגים מפקחים וכי נדרשים פחות אנשים לפיקוח (ירידה בהיררכיה). יחד עם זאת, ניתן לקבוע כי המערכת מגבירה את רמת התיאום הפורמאלי, משמע,  הדומיננטיות של מערכת הפעילות המווסתת תגדל.
כיוון שמדובר בכתבה במערכת ארגונית פורמאלית בה עובר מידע מקצועי (הקשור לעבודה עצמה), ללא צורך במפגשים אישיים בין המוען לנמענים מע' התקשורת הבלתי פורמאלית לא בהכרח תושפע.  מערכת מצבי העבודה, בהיותה מבוססת על זרימה של מידע בין  עובדים המקיימים ביניהם קשרי עבודה לא פורמאליים חוצי-דרגים ויחידות, אך יש ביניהם שותפות של תהליכי עבודה,  היא עשויה להיות יותר דומיננטית, שכן חברים ב"קליקות" השונות יכולים להעביר ביניהם מידע הקשור לעבודה ביתר קלות (שכן כולם מדברים באותה "השפה") מה שיאפשר שיתוף פעולה. לגבי מערכת הפעילויות אד-הוק המידע הזורם במערכת ERP  הוא מידע שוטף ולכן יתכן שפחות תשמש את פעילויות האד-הוק.

שאלה
3 ההנחה המרכזית של תורת ההתניות (המהווה את הבסיס התיאורטי לסוגי הסביבה)  בפרק
2 .9.1 היא שארגון איננו פועל בחלל ריק. על מנת לשרוד בסביבתו, על הארגון לקחת בחשבון את תנאי הסביבה המשתנים. תנאים אלה, האילוצים הנכפים עליו כמו –
שאלה 4
סוגי ההתניות מתוארות כחלק מהדיון על תורת ההתניות. ההנחה המרכזית של תיאוריה זו היא כי ארגון אינו פועל ב"חלל ריק" אלא בתוך סביבה אשר משפיע על האופן בו הארגון מתארגן ופועל. התנאים הסביבתיים, האילוצים הנכפים על הארגון כמו גם ההזדמנויות הנקרות בפניו, נקראים התניות. בכתבה מתוארת העסקה ייחודית ביותר של נשים חרדיות. היה עליכם לבחון מהם תנאי הסביבה אשר תרמו לצורת ההעסקה ייחודית זו.
כמה הערות:
· יש להבחין בין התניה של גורמים  סוציו-דמוגרפיים (המתארת את הרכב האוכלוסייה –