עבודה מסכמת בקורס סוגיות בתקשורת המונים (סמסטר א' תשעז)

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1664
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

החוג לתקשורת עבודה מסכמת בקורס סוגיות בתקשורת המונים (סמסטר א' תשעז) בחרו שני קטעים שהופיעו בכלי התקשורת בשנה האחרונה המתייחסים לדעתכם לשתיים מן הסוגיות שנדונו בקורס ונתחו אותם על פי הסוגיות המתאימות שנלמדו בקורס וקטע תקשורתי רלוונטי לכל סוגיה שבחרתם.
בתשובתתכם, ערכו דיון אינטגרטיבי , מושכל, בהיר, ממוקד וביקורתי, תוך שימוש בשלושה מאמרים רלוונטיים מתוך הסילבוס בכל סוגיה שבחרתם ובסך הכל שישה מאמרים מתוך הסילבוס.
הנחיות לעבודה:
היקף העבודה לא יעלה על 4 עודים מודפסים (2 עמודים לכל סוגיה) בגופן DAVID, ברווח כפול, שוליים ש 2 ס"מ מכל צד.
חריגה כלשהיא לא תיקרא.
יש לצרף את הקטעים הרלוונטיים לניתוח לעבודה. יצויין בזאת, כי החומרים הרלוונטיים לעבודה לא יוחזרו לסטודנט/ית.
חלה חובה על הסטודנטית לשמור עותק מודפס של העבודה.
יש להקפיד על כל כללי הכתיבה האקדמית והציטוט כפי שמובאים בחוברת ההנחיות של נוסק, ה. לקלוקר, ר. (2006) הנחיות לכתיבת עבודה סמינריונית, תל – אביב : המכללה למנהל. 10% מהציון יינתנו לאופן יישום כללי הכתיבה בעבודה.
את העבודה ניתן להדיש ביחידים או בזוגות עד ה14/3/2017 במזכירות החוג לתקשורת, עד לסוף יום העבודה במזכירות. לעבודה ביחידים יינתן בונוס של 10%.
לא תאושרנה הארכות מעבר למועד זה בהצלחה קטע מספר 1 – מאמרו של גלוברמן (2016) "פייסבוק מחסלת את העיתונות כמו שהכרנו אותה" מאמרו של גלוברמן (2016) עוסק בחלקו של פייסבוק בקידומן של חדשות שקריות, תוך התמקדות בידיעות העוסקות בבחירות לראשות נשיאות ארה"ב. מהכתבה עולה, כי להצלחה של הידיעות המזוייפות הנוגעות לבחירות לנשיאות הצלחה רבה ברמה כזו, שניתן לזהות 2 מגמות :
20 ידיעות פופוליות מזוייפות הנוגעות לבחירות נחלו פופולריות רבה יותר לעומת 20 ידיעות מקבילות ופופולריות ביתר שמאופיינות באותנטיות ונוגעות לבחירות לנשיאות.
17 מתוך 20 מהידיעות הפופולריות השקריות בנוגע לבחירות לנשיאות הנם לטובת טראמפ וכנגד הילארי.
אם נבחן את הידיעה בהתאם למאמרם של כספי ולב (2009), מאפיין זה ישליך את עצמו על הבחרות הקרובות בישראל כשיקבעו. קרי, ישנה נטייה במסגרת בבחירות בישראל לבצע אמריקניזציה של פעילות הבחירות על ידי –
קטע מספר 2 – מאמרו של יוסי יהושוע (2016) – "החזית החברתית בצה”ל" מאמרו של יהושוע (2016) מציג את דרכי התמודדותו של צה"ל עם פעילויותיהם של חיילים ברשתות חברתיות.
צורך זה עלה בעקבות מעורבותם של חיילים ברשתות חברתיות, בעיקר בעקבות גלי מחאה בהם היו מעורבים חיילים. בכתבה מצויין, כי בצהל הוחלט להקים את הועדה בעיקר בעקבות גל המחאה שפרץ לאור הדחתו של לוחם נחל. במסגרת גל המחאה ברשתות החברתיות, היו מעורבים חיילים רבים, אשר מחו באמצעות באופן אנונימי. על פי ווימאן – סאקס, אריאל, מלכה ואבידר (Weimann-Saks, Ariel, Malka & Avidar, 2016), הביטוי של הניו מדיה, בעיקר של הרשתות החברתיות, מעלה שאלות בנוגע להשפעתן של המדיה החדשה והמדיה הישנה על סדר היום ופעילות הגומלין ביניהן. ממסקנות מחקר זה עולה, כי הכיסוי התקשורתי של הניו מדיה והמדיה הישנה הנו דומה וחופף האחד את השני. בנוסף, סדר …
מקורות גלוברמן ד. “פייסבוק מחסלת את העיתונות כפי שהכרנו אותה", 28.12.2016, http://www.mako.co.il/nexter-internet/social-networks-facebook-lost-it/Article-ee9522790be3951006.htm חצרוני, א. ולוינשטיין, ה. (2012) “מסורתי או וירטואלי? על אילו אמצעי תקשורת נשענת מחאת האוהלים?”, קשר, 43,  עמ' 13 – 22.
יהושוע, י. “החזית החברתית בצהל", 7.5.2016, http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4800443,00.html כספי, ד. ולב, א. (2009) "כמו באמריקה״ : אמצעי תקשורת חדשים במערכת הבחירות (ע״ע 333-367). מתוך: א. אריאן ומ. שמיר, (עורכים). הבחירות בישראל; ירושלים : המכון הישראלי לדמוקרטיה.
כץ – קמחי, מ. (2013). "תקשורת סביבתית והזירה הציבורית”. אקולוגיה וסביבה , 4 (3), 247-240 ‪Brüggemann, M., Humprecht, E., Nielsen, R.
K., Karppinen, K., Cornia, A.,  & Esser, F. (2016). Framing the Newspaper ‘Crisis’. How Debates on the State of the Press Are Shaped in Finland, France, Germany, Italy, United Kingdom and United States. Journalism Studies, 17(5), 533-551
Chadwick, A., & Stromer-Galley, J. (2016). Digital Media, Power, and Democracy in Parties and Election Campaigns Party Decline or Party Renewal?. The International Journal of Press/Politics, 21(3), 283-293.‏ Johnson, T. J. (2016). Media and Voting Building Upon the Foundations of Journalism. Journalism & Mass Communication Quarterly, 93(3), 504-508.‏ ‪Weimann-Saks, D., Ariel, Y., Malka, V., & Avidar, R. (2016). Trends in public and media agenda-setting during the 2015 Israeli elections. Israel Affairs, 22(3-4), 727-742.‏