שוויון הזדמנויות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1101

תקציר העבודה

תשובות ממ"ן 14
שאלה -1
א.      התזמורת מבצעת ניתוח עיסוקים לפי "ערך השוק", הכוונה שמתבצע ניתוחים עיסוקים והערכתם שמשמעותו תגמול לפי ערך המייחס השוק לתפקיד, ופועל לפי פרמטרים של היצע, ביקוש וכוחות השוק.
במקרה שלפנינו הייתה עליית גדולה של עולים מרוסיה דבר שיצר היצע גדול של כנרים …
שאלה-2
בקבלת שכר שווה בעבודת שוות ערך הכוונה היא ששוויון העיקרון המהותי יושם וכי נשים וגברים בעלי אותם יכולות יקבלו את אותה משכורת בהנחה בהם מבצעים את אותה עבודה, באותו מקום ובכלל המשק. מבחינת ההיבט הכלכלי ישנם מתעוררות מספר בעיות בנושא:

שאלה-3
א.      שי בהייתו מנהל המאפיה (המעביד) לא נהג בהתאם לחובתו במקרה זה. עקב היותו המעביד חייב שי לבצע מספר פעולות על מנת להביא למניעה של הטרדות מיניות בחברתו. שי חייב לאמץ מדיניות למניעת הטרדה מינית ע"פ סעיף 7 בחוק הטרדה מינית התשנ"ח – 1998 המורכבת ממספר פעולות:
1.       הצהרת מדיניות – בניית מדיניות בחברה כי הטרדה מינית הינה התנהגות אסורה בעבודה ויש להבהיר כי על ההנהלה מוטלת חובה לפעול ליישום המדיניות זו.
2.       קביעת הליך בירור – על ההנהלה ליצור הליך לבירור בנושא תלונות להטרדה מינית …
שאלה-4
אורית גורן עבדה ברשת הום סנטר כיועצת במחלקת כלי עבודה בסניף קניון איילון. היא השתכרה
1 7 שקלים לשעה, שהסתכמו במשכורת של 3,500 ₪  בחודש. לאחר כשלושה חודשים גילתה גורן שעמיתה לעבודה, שעבד בתפקיד זהה, השתכר שכר גלובלי של 5,000 ₪  לחודש. גורן פנתה בכתב למנהל הסניף, ודרשה להעלות את שכרה ל-26 ₪  לשעה, או לחלופין להמירו בשכר גלובלי בסך 5,000 ₪ . מנהל הסניף לא ענה למכתבה, וחודש לאחר מכן היא פנתה אליו בכתב פעם נוספת, הודיעה על התפטרותה וכן כתבה שהובא לידיעתה שישנם גברים בסניף המשתכרים שכר גבוה ממנה ודרשה פירוט בדבר רמות השכר של העובדים במחלקה. מנהל משאבי אנוש של הרשת פנה –