סמינריון, גישות מתקדמות בתקצוב ובקרה חשיבות התאמת גישות מתקדמות בתקצוב לסביבה העסקית התחרותית בימינו

תקציר העבודה

גישות מתקדמות בתקצוב ובקרה חשיבות התאמת גישות מתקדמות בתקצוב לסביבה העסקית התחרותית בימינו תוכן עניינים
תקציר
3
1 .         מבוא
4
2 .         חשיבות התקציב כשיטה בניהול
8
2 .1     שיטות תקצוב מסורתיות
1 0
3 .         שיטות תקצוב מתקדמות
1 3
4 .         שיטת Beyond Budgeting
1 9
5.         השערות המחקר
2 1
5.1         כדי להצליח בסביבה העסקית בימינו על פירמה ליישם שיטות תקצוב             מתקדמות.
21
5.1.1   דיון
2 1
5.1.2  מסקנה
2 2
5.2      שיטות תקצוב מתקדמות לא נותנות מענה מלא לתנאי השוק החדשניים בני              זמננו  ויש לזנוח לחלוטין את השימוש בכלי התקצוב.      
2 4
5.2.1       דיון
2 4
5.2.1    מסקנה
2 5
7.         סיכום
2 9
8 .         מקורות
3 2
     תקציר עבודתי היא מחקר תיאורטי הבודק על פי מאמרים וספרים אקדמיים אם גישות מתקדמות בתקצוב נותנות מענה לסביבה העסקית התחרותית בימינו.
שיטת הניהול באמצעות תקציב מסייעת בניהול ארגונים מסוגים שונים כבר משנת 1920 אך כיום בשוק התחרותי של ימינו מתעוררות שאלות לגבי יעילות והתאמת השיטה למהירות ולהשתנות התכופה המתרחשים בעולם העסקים. מחקרים רבים הוכיחו כי שיטות התקצוב המסורתיות שוב אינן מתאימות לימינו אך לא ברור אם שיטות תקצוב מתקדמות הן אלו שתענינה על המצב החדש בעסקים ויש ארגונים שהחליטו להתנהל ללא כל תקציב בשיטת ניהול המכונה "מעבר לתקציב" Beyond Budgeting"".

1 .                מבוא
נושא העבודה המוגשת הוא גישות מתקדמות בתקצוב ובקרה, נושא ליבה בתחום הניהול הפיננסי, היות ובעזרת תקציבים ארגונים מתרגמים את המדיניות שלהם למונחים כספיים, מבטאים תכניות ולבסוף, מבקרים את הביצועים שלהן. העבודה מעלה את שאלת המחקר: האם גישות מתקדמות בתקצוב ובקרה נותנות מענה לסביבה העסקית התחרותית בימינו?
מטרת המחקר היא לבדוק את הסיבות שגורמות לארגון להשתמש בתקציב בתור כלי ניהולי ואת אלו המביאות אותו לאמץ שיטות תקצוב מתקדמות תוך מתן מענה על שאלת המחקר .
המחקר יעשה זאת על ידי התבססות על מאמר מרכזי העוסק בשאלה זו:
Brown B J & Atkinson H , (2001) Budgeting in the information age: a fresh approach International Journal of Contemporary Hospitality Management; Volume:
13; Issue:
3 pp. 136 -143
וכן על מאמר מרכזי שני:
Uyar, A (2009) An Evaluation of Budgeting Approaches: Traditional Budgeting, Better Budgeting and Beyond Budgeting Journal of Academic Studies, Volume 11 Issue 42, pp.
113-130 בנוסף תהיה בדיקה של ספרים ומאמרים אקדמיים נוספים הדנים בנושא.
השערות המחקר:
1 .      כדי להצליח בסביבה העסקית בימינו על פירמה ליישם שיטות תקצוב מתקדמות.
2 .      שיטות תקצוב מתקדמות אינן נותנות מענה מלא לתנאי השוק החדשניים בני זמננו ויש לזנוח לחלוטין את השימוש בכלי התקצוב.
מבנה העבודה לאחר המבוא, בו אציג את מהותו ,חשיבותו ואת עיקריו של הכלי התקציבי, כולל שיטות תקצוב מסורתיות, אציג פרק שיתאר את שיטות התקציב המתקדמות, ופרק נוסף יתאר את שיטת הניהול של היעדר תקציב – Beyond Budgeting – מעבר לתקצוב. לאחר זאת אציג ואדון בשתי השערות המחקר לצורך מתן תשובה על שאלת המחקר ועל השערות המחקר ואסיים בסיכום.