הדגמה של ראיון מקדם בקורס פסיכולוגיה חיובית.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 2206
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תרגיל – ראיון מקדם – Feedforward Interview תרגיל זה נועד  לאפשר לכם התנסות אישית בראיון מקדם, בכל נושא שמעניין אתכם לחקור בעולם העבודה. את התרגיל יש להגיש עד תאריך 24/01/15  אל אתר הקורס. שימו לב, תרגיל זה יש לבצע ביחידים או בזוגות.
1 .       תיאור בניית נושא הראיון (הפיכת בעיה לשאלת חקר חיובית) –         א.            הגדירו בעיה קונקרטית שאיתה אתם מתמודדים כרגע בעבודה או בארגון ושהייתם רוצים ללמוד לפתור.
       ב.           תארו את ההופכי החיובי של הבעיה.
        ג.             תארו את ההופכי החיובי האופטימאלי של הבעיה.
       ד.            הגדירו את שאלת החקר המלאה עבור הראיון. התחילו עם: "ספר לי סיפור על מקרה או אירוע בו …"
2 .       ביצוע ראיונות אישיים –  ראיינו  2 אנשים ממקום עבודתכם, על פי שאלת החקר שיצרתם בשאלה 1 ד'. לצורך ביצוע  הראיונות  עקבו בדיוק אחר  ההנחיות שקיבלתם בכיתה (עקבו שלב אחר שלב אחר כל ארבעת השאלות: סיפור, רגע שיא, תנאים וחמישה יישומים). כתיבת דו"ח על שני הראיונות (עמוד אחד) – עם סיום הראיונות כתבו סיכום קצר הכולל את תקציר הסיפור או האירוע בו היו במיטבם כל אחד מהמרואיינים שלכם  + פרטו את מכלול התנאים שאפשרו לכל אחד מהמרואיינים  להיות במיטבם (לפחות 10 תנאים הכוללים את שלושת סוגי התנאים: בי, באחרים, בסביבה) + פרטו את חמשת התנאים שהמרואיין בחר ליישם. שימו לב, לצורך שמירה על אנונימיות המרואיינים, אנא המנעו מציון שמם.
3 .       רפלקציה אישית (חצי עמוד לכל אחד) – פרטו את המחשבות והתחושות שחוויתם (1) במהלך הראיונות, (2) עם סיום הראיונות, (3) כתבו סיכום קצר המפרט מה למדתם (מסקנות ותובנות)  מהראיונות על הנושא שבניתם בשאלה 1. (4) לסיום, מתוך מה שלמדתם בראיונות, כתבו 5 דברים שאתם יכולים לעשות באופן אישי וקונקרטי על מנת לפתור את הבעיה שהעליתם בשאלה 1 א'. עבודה נעימה! לשאלות על התרגיל ניתן ליצור קשר עם חן רוטברד (עוזרת ההוראה)  chenr9786@gmail.com או עם ד"ר דינה ניר  dnir@ono.ac.il מגישים:
מזל בוחניק – ת.ז 043178938
חן בסון –      ת.ז 065953887
אלי גבאי –    ת.ז 024300543

1 .       הפיכת בעיה לשאלת חקר חיובית :           א.         תיאור הבעיה:
הגדירו בעיה קונקרטית שאיתה אתם מתמודדים כרגע בעבודה או בארגון ושהייתם רוצים ללמוד לפתור.
         ב.         תארו את ההופכי החיובי של הבעיה.
          ג.           תארו את ההופכי החיובי האופטימאלי של הבעיה.
         ד.          הגדירו את שאלת החקר המלאה עבור הראיון. התחילו עם: "ספר לי סיפור על מקרה או אירוע בו …"