נושא העבודה: פרסום אינטראקטיבי באינטרנט והשפעתו על כוונת קנייה ושיתוף במידע. בעבודה זו נבחנה אפקטיביות הפרסומת המקוונת ותרומתה לכוונת הקנייה של הצופה בה וכוונת השיתוף שלו את הפרסומת ברשת לאחר הצפייה בה.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 5506
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

סמינריון בקורס : "ניהול הפרסום" נושא העבודה: פרסום אינטראקטיבי באינטרנט והשפעתו על כוונת קנייה ושיתוף במידע.
תאריך הגשה:
31.05.2015
תוכן עניינים
מבוא -.4
פרסום מקוון –5
אמצעי השיווק באינטרנט -..7
פרסום במנועי החיפוש.. 7
פרסום בתצוגה. 7
פרסום מסווג 8
פרסום לידים.. 9
פרסום באימייל. 9
אפקטיביות. 9
פרסומות ויראליות 11
שיווק מקוון "מפה לאוזן" (שיתוף פרסומות ברשתות חברתיות) –..13
שיטת מחקר –16
השערות המחקר:. 16
ממצאים 17
סיכום ומסקנות …21
ביבליוגרפיה -…22
תקציר עבודה זו עוסקת באחד היסודות הכלכליים המרכזיים ביותר על בסיסו מתנהלת רשת האינטרנט – הפרסום המקוון. בשל העלייה בנגישות לרשת והשימוש היומיומי בה, ישנה חשיבות לבחון את אפקטיביות הפרסום המקוון לו חשוף כמעט כל משתמש ברשת.
על כן, בעבודה זו נבחנה אפקטיביות הפרסומת המקוונת ותרומתה לכוונת הקנייה של הצופה בה וכוונת השיתוף שלו את הפרסומת ברשת לאחר הצפייה בה. לצורך כך נבחנו שני סוגים של פרסומות מקוונות מסוג "פרסום בתצוגה" – האחד פרסום סרטון באתר יוטיוב והשני פרסום מודעה, מאותו הקמפיין, בדף העיסקי של החברה באתר פייסבוק. בנוסף נבחנו הבדלים בין גברים ונשים בכוונת הקנייה והשיתוף שלהם לאחר הצפייה בסוגים השונים של הפרסומות.
מתוך הממצאים עולה כי רמת השיתוף וכוונת הקנייה בקרב צופים בפרסומות מקוונות מסוג סרטון ביו טיוב גבוהים יותר מכוונת השיתוף והקנייה בקרב הצופים במודעה בפייסבוק. עוד נמצא כי כוונת השיתוף של נשים גבוהה יותר מכוונת השיתוף של גברים אך לא נמצאו הבדלים בין המינים באשר לכוונת הקנייה.
מבוא
פרסום ויראלי הפך בעשורים האחרונים להיות כלי פופולרי לקידום מוצר או שירות (Allsop et al 2007). על פי סקר שנערך ב2009 על ידי חברת המדיה " PQ Media" ההוצאות על פרסום מ"פה לאוזן" צמחו ב53.7%  מ 2001 ל 2008, מ76 מיליון דולר ל 1,543  מיליון דולר, בארה"ב בלבד (PQ Media 2009). אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בתחום השיווק המקוון מפה לאוזן הוא יכולת הפיקוח, האמידה והתכנון שלו שכן זוהי תופעה חדשה יחסית במונחי עולם הפרסום.
עבודה זו תעשה צעד נוסף בהבנת פרסום אינטראקטיבי באינטרנט והשפעתו על כוונת קנייה ושיתוף במידע, לשם כך תבחן העבודה את ההבחנה בין פרסום תמונה בדף פייסבוק עסקי לעומת פרסום וידאו ביוטיוב על כוונת קנייה והנכונות לשתף של הצרכן הפוטנציאלי תוך שימת דגש על מגדרו.
על מנת לבחון זאת אתייחס בעבודה זו לסקירתם של מחקרים קודמים בתחום, הן לגבי אמצעי שיווק באינטרנט בכלל, ההיסטוריה שלו, סוגי השיווק הקיימים והפלטפורמות עליהן הוא מתבסס. לבסוף על ידי מדגם מייצג של 60 גולשים שנחשפו לפרסומות ברשת  או על ידי דף עסקי בפייסבוק או וידאו ביוטיוב, אבחן את הגורמים המשפיעים על נטייתם לשתף את הפרסומות בהם צפו ואת כוונתם לקנות את המוצר המפורסם.