תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 91
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1360
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

ממן 15
1 ) המפקחים- מוסד התקשורת ואירגוני התקשורת המרכיבים אותו נתונים לפיקוח מצד גורמים וגופים שונים. הגורמים השונים מפקחים על אירגון התקשורת, הם למעשה הן ה"ספקים" והן ה"לקוחות" שלו. הם מספקים לו משאבים כלכליים, שירותים לוגיסטיים ומידע, ומקבלים ממנו מגוון תפוקות, בד"כ של מידע ובידור. סוגי מפקחים:
1. הבעליםמשקיעים- כמעט כל הבעלים של העיתונות שימשו גם כעורכים ראשיים. המוציא לאור היה גם העורך בפועל. אך ככל שהעיתונים התפתחו וגדלו במימדיהם, כך הסתעך המבנה האירגוני והכלכלי שלהם, ובעלי העיתון הקדישו את עצמם בעיקר לניהול העיסקי והפקידו את מלאכת העריכה בידי העיתונאים המקצועיים. המשקיעים האלה בעצם מתעניינים אך ורק בצד הרווחי של התקשורת.
2…
בכתבה על עובדים "חיפה כימיקלים" ניתן לזהות מגוון מפקחים:
1. הבעליםמשקיעים- משפחת עופר המחזיקה בבעלות קבוצת כי"ל ובזכיינית ערוץ 2 רשת, בעלת המניות בחברת התקשורת. משפחת עופר שמעורבת בגורמים לשביתת עובדי חיפה כימיקלים כנראה אינה מעוניינת שמאבק העובדים יפורסם, וע"י המניות שלה בחברת החדשות גם התערבה בפעולת התקשורת ומנעה מהציבור את המידע.
2. אירגוני תקשורת אחרים- ההפגנה עוררה התעניינות תקשורתית רחבה וזכתה בנוכחותם …
יתרונותיו של תאגיד התקשורת לעומת אירגון תקשורת קטן:
1. תאגיד תקשורת נהנה מעוצמה כלכלית שמאפשרת לו לשרוד גם משברים כלכליים.
2. גודלו מאפשר לו לצמצם עלויות: דרך רכש משותף והזרמת משאבים בין חלקי התאגידים השונים.
3.העוצמה הכלכלית מוליכה לעוצמה פוליטית של תאגידי התקשורת.
4. תאגידי התקשורת נתפסים כאפיק של השקעה ורווח, ולכן יותר ויותר בעלי הון מנסים להשתלט על התקשורת.
5..
3)א. 12
עקרונות הברירה של אירועי החדשות:
1. תדירותמימד זמן- התקשורת מעדיפה אירועים קצרים שטווח הזמן שבו הם התחילו והסתיימו תואם את מועד הופעת החדשות.
2. סף הערך- ככל שאירוע יכלול בתוכו מרכיבים של גודל, כמות ועוצמה, כך הוא יכנס לחדשות. (12 אלף הרוגים).
3. בהירותחד משמעיות- האירוע צריך להיות ברור, קל להבנה. אם לעורך יש כמה אירועים וכמה מהם לא מספיק ברורים, הוא יכניס את האירוע שקל לקהל לקבל.