שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 97
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1132

תקציר העבודה

תקציר ממ"ן 14 – שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה שאלה  1:
עקרון השכר השווה בעבור עבודה שוות ערך הינו עקרון שהוכר מבחינה משפטית באמנות הבינלאומיות. מטרתו של עקרון זה היא למנוע אפליה בתנאי השכר במקום העבודה. שאלה 2:
שיטות לניתוח עיסוקים מאפשרות למדוד את ערך העבודה המבוצעת על ידי עובדים שונים ובכך למנוע אפליית שכר בין העובדים. שאלה 3:
נושא ההטרדה המינית ניתן להסדרה באמצעות ארבעה תחומי משפט שונים. 1. חוקי השיוויון בעבודה 2. דיני העבודה 3. דיני הנזיקין 4. דיני העונשין.
שאלה 4:
א.      סעיף 7 בחוק למניעת הטרדה מינית מפרט את חובותיו של המעסיק בנוגע להטרדה מינית במקום העבודה: "7. (א) מעסיק חייב לנקוט אמצעים סבירים, בנסיבות הענין, כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות במסגרת יחסי עבודה, על ידי עובדו, או על ידי ממונה מטעמו אף אם אינו עובדו, ולטפל בכל מקרה כאמור, ולשם כך עליו:
(1) לקבוע דרך יעילה להגשת תלונה בשל הטרדה מינית או התנכלות ולבירור התלונה; (2) לטפל ביעילות במקרה של הטרדה מינית או התנכלות שידע אודותיהם, וכן לעשות כל שביכולתו כדי למנוע את הישנות המעשים האמורים וכדי לתקן את הפגיעה שנגרמה למתלונן עקב ההטרדה או ההתנכלות.
(ב) מעסיק המעסיק יותר מ-
5 עובדים חייב, בנוסף לאמור בסעיף קטן (א), לקבוע תקנון שבו יובאו עיקרי הוראות החוק בדבר הטרדה מינית והתנכלות במסגרת יחסי עבודה ויפורטו בו דרכי הגשת התלונות שענינן הטרדה מינית או התנכלות והטיפול בהן, כפי שקבע המעסיק (להלן – תקנון); המעסיק יפרסם את התקנון בין עובדיו.
(ג) מעסיק שלא מילא את חובותיו לפי סעיפים קטנים (א)(1) ו-(2) ו-(ב) יהיה אחראי לעוולה אזרחית…