דו"ח מעבדה 2 - ביולוגיה כללית א עמוד 3 – מבוא עמוד 4 - ניסוי 1: מיהולים שונים של אנזימים עמוד 5 - ניסוי 2: בדיקת השפעת גורמים שונים על פעילות האנזים א. תלות הריאקציה בריכוז האנזימים. עמוד 6 – ב. תלות הריאקציה בריכוז הסובסטרט עמוד 7 – ג. תלות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 676

תקציר העבודה

ממ"ן
1 2
דו"ח מעבדה 1
מספר קורס: 20118
תאריך הגשה: 30.05.16
תוכן עניינים:
עמוד 3 – מבוא
עמוד 4 – ניסוי 1: מיהולים שונים של אנזימים עמוד 5 – ניסוי 2: בדיקת השפעת גורמים שונים על פעילות האנזים א.    תלות הריאקציה בריכוז האנזימים.
עמוד 6 – ב. תלות הריאקציה בריכוז הסובסטרט עמוד 7 – ג. תלות הריאקציה בטמפרטורה עמוד 8 – ד. תלות הריאקציה ברמת הPH עמוד 9 – ניסוי בייתי 2: אנזימים מבוא:
אנזים הוא חלבון המזרז תהליכים כימיים ביצורים חיים. בכל תא של יצורים חיים יש אלפי אנזימים והתא אינו יכול לתפקד בלעדיהם. האנזימים לא משתנים ומבצעים את אותה הפעולה מספר פעמים.
האנזימים מזרזים תגובות שהיו מתרחשות גם בלעדיהם אך בקצב הרבה יותר איטי ובתנאים קיצוניים – האנזים מזרז את התגובה בערך פי מיליון. האנזים מזרז את התגובה באמצעות הורדת אנרגיית השפעול שלה. לכל אנזים יש אתר פעיל אחד או יותר, אליו נקשרים המגיבים ובו מתרחשת התגובה הכימית. אנזימים הם ייחודיים לסובסטרט אחד או לקבוצה של סובסטרטים הקרובים מבחינה כימית.
לאחר זיהוי הסובסטרט, גורם האתר הפעיל למספר שינויים בקשרים הכימיים במולקולות הסובסטרט. השינויים מסתיימים ביצירת קשר חדש בין שתי מולקולות או בפירוק מולקולות.  פעילות האנזים יכולה להיות מושפעת מטמפרטורה, ריכוזי האנזים והסובסטרט ורמת הPH.