עקרונות הביוטכנולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 16
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2017
מספר מילים 820
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 16 עקרונות הביוטכנולוגיה תשובות:
א.      ריאקטור הומוגני מכיל מספר מיקרואורגניזמים שונים בתערובת הומוגנית, התהליך הנפוץ ביותר בטיפול במי שפכים בריאקטור זה הוא ערבוב והעשרה בחמצן דבר הנקרא התהליך האווירני.
בתהליך זה הפסולת מהווה את מקור המזון לחחדקים מעכלי הפסולת והעשרת הריאקטור בחמצן מאפשרת את גדילת אוכלוסיית החיידקים וניצול משאבי המזון – כך בעצם קורה מצב של טיהור חלקי של המים.
ב.       השלב הראשון שמתרחש בבוצה משופעלת הוא כאשר החיידקים ההידרוליטיים משתמשים באנזימים חוץ-תאיים ע"מ לפרק פולימרים כמו חלבונים, שומנים וחומצות גרעין.
ג.        תפקיד מיכלי האיורור הוא להחדיר אוויר (חמצן) לתוך השפכים. זרימה שוטפת של החמצן מאיצה את …
תשובות:
א.      שימוש בתעלות איוורור מאפשר הוספה של חמצן לתוך המים שזהו דבר אשר תורם לפיעלות החיידקים המפרקים (כיוון שתהליך הפירוק הוא תהליך אווירני) היתרון המשמעותי של שימוש בתעלות איוורור לעומת שימוש באצות הוא היכולת של המפעיל לשלוט על יחס החמצן במים, זאת ע"י שליטה במנגנון האוורור והאצתו במידת הצורך.
ב.       –
תשובה:
בוצה משופעלת מורכבת מתערובת הומוגנית של יצורונים החיים בסביבה משותפת, נוצרת בבוצה המשופעלת מערכת אקולוגית פשוטה אשר בבסיסה, המזון – פסולת, הצרכנים הראשוניים, שניוניים וכו' – בקטריות (חיידקים) ולבסוף יצורונים טורפים אשר מתקיימים ע"כ אכילת החיידקים. במערכת של בויפילם נוצרת מערכת אקולוגית המכילה בקטריות (חיידקים), לפעמים אף פטריות בצברים קומתיים כך שהרמה הטרופית העליונה מפרקת פחמימנים והקומות התחתונות מבצעות את תהליכי פירוק מתאנוגניים (במרחב בו ישנה פחות תחרות על חמצן). פרוטוזואה ושאר יצורונים טורפים את החיידקים ובתורם הם הופכים לטרף של טפילים כאלו ואחרים כמו רימות זבובים וכו' ניתן לראות את שרשת המזון הנוצרת בביופילם במאמר – מצורפת:
תשובות:
א.      במיכל השיקוע מופרדים החיידקים (שהצטברו לבוצה) מהמים באמצעות שיקוע פיזיקלי, החיידקים יוצרים –