העבודה עוסקת בפרסום ברשת לעומת פרסום מסורתי עם ידוען בנקודות פרסום, שוקלת היכן כדאי לפרסם ואת עוצמת הפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2502
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

         פרה סמינריון בניהול הפרסום              שאלת המחקר :
האם חוות דעת ברשתות החברתיות יכולות לתפוס את מקום השימוש של הידוען במסע הפרסום ?
תוכן עניינים
1. מבוא
    1.1 נושא המחקר –.3
    1.2 השערת המחקר -..3
    1.3 שיטת המחקר –3

2 . חלק מרכזי    2.1 על המאמרים : –4
         פרסום מסורתי – פרסום חדש -4
         ידוען – חוות דעת -5
   2.2 איכות חשיפה -..5-6
3 . סיכום    3.1 השלכה על בעיית המחקר –6
   3.2 מסקנות -7
   3.3 המלצות להמשך -..8
4 . ביבליוגרפיה ..9

1 . מבוא
1.1 נושא המחקר :
העבודה תעסוק במעבר של המדיה הפרסומית המסורתית למדיה הפרסומית החדשה, כאשר במדיה הפרסומית המסורתית אתייחס לשימוש בידוען/מפורסם ובמדיה החדשה אתייחס לחוות הדעת החדישה יותר שניתנת ברשתות החברתיות. פרסום הוא סוג של תקשורת בתשלום, כאשר התקשורת בין המוכרים לצרכנים נעשית על ידי ערוצי תקשורת שונים ומגוונים (רדיו, טלוויזיה, כתבי עת, אינטרנט, שילוט וכד').            אם מטרת המפרסם היא להעביר מסרים או להביא את הצרכן לתגובה רצויה כגון : שכנוע, העברת מסר או מידע, בניית תדמית, יצירת בידול, הנעה לרכישה, גיוס תמיכה וכו') הרי שלפי הגדרה זו השימוש בידוען/מפורסם הינו חלק מהמדיה הפרסומית.                כאשר חברה עובדת עם ידוען או עם אדם אשר דמותו משרתת את אפיון לקוחות המותג, נוצרת מערכת יחסים ביניהם כאשר החברה תשלם לאותו אדם עבור השימוש בדמותו אם זה במודעות שונות, כתבות פרסום, תמונות, פרסומות בטלויזיה, אינטרנט וכן הלאה.
חוות דעת ברשתות חברתיות – מצד אחד, אינן מונעות על ידי תשלום מהחברה (כאשר הפרסום הוא ע"י המשתמשים ברשת, ולא ע"י אתרי פרסום כגון GOOGLE) ולכן אינן עומדות בכל מרכיבי הגדרת הפרסום אך מצד שני, מהוות חלק בלתי נפרד מהמערך הפרסומי החדש בשל היותן משכנעות, מעבירות מידע, בונות תדמית או להיפך, מניעות לרכישות, מסייעות ביצירת בידול ועוד.
האינטרנט פתח בפני העולם כולו את "חוכמת ההמונים" אשר אומרת שבתנאים מסויימים, חוכמת ההמון גדולה מחוכמתו של המומחה היחיד ומכאן עולה שאלת המחקר : "האם חוות דעת ברשתות החברתיות יכולות לתפוס את מקום השימוש של הידוען במסע הפרסום?"
1 .2 השערת המחקר : השערת המחקר שלי היא שהמדיה הפרסומית החדשה תופסת חלק ניכר מהפרסום בסביבתנו ובשל כך מורידה מערכה של המדיה הפרסומית המסורתית שמוכרת לנו מהעבר, וכדוגמה לכך אבדוק את השימוש בידוען/מפורסם במסע פרסום.
משתנה תלוי/בלתי תלוי §         המשתנה התלוי הינו: שימוש בידוען במסע פרסום.
§         המשתנה הבלתי תלוי הינו: שימוש בחוות דעת ברשתות חברתיות.
האינטרנט פתח בפני עולם הפרסום מגוון חדש של דרכים יצירתיות לפנות אל קהל הלקוחות הפוטנציאלי של המשווק, בין הדרכים החדשות נמצאות הרשתות החברתיות. בסיס הנתונים הרחב שלהן יוצר מגוון גדול של פלחי שוק שונים אשר לעתים מקבילים, מתערבבים וחוצים האחד את השני. מגוון זה יוצר חוויות משתמש שונות למותגים, שירותים ומוצרים ואלו עולים אל חלל האינטרנט במיידית או מאוחר יותר כחוות דעת אישיות, דירוג, סקירת משתמש וכד'. הרשתות החברתיות ובהן חוות דעת, המלצות והכוונות לרכישה או המנעות מרכישה הינם כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, וכעת עולה השאלה "האם השימוש בחוות הדעת של הצרכנים ברשתות החברתיות יכולות לתפוס את מקומו של שימוש המסורתי בידוען במסע פרסום?"
1 .3 שיטת המחקר : סקירת ספרות מחקרית בתחום הפרסום ובתחום השימוש בידוענים בכלל, וכמו כן השימוש בחוות דעת ברשתות החברתיות באתרי האינטרנט בפרט.
2. חלק מרכזי
2 .1 על המאמרים : –