דידקטיקה של הוראת האזרחות 69007 פתרון מנחה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | דידקטיקה של הוראת האזרחות 69007 ממן 13 פתרון מנחה |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 484 |
תקציר העבודה
שאלה 1 (70 נקודות) נושא ההוראה שבחרתי הוא: חופש ההפגנה והמחאה.
מטרות ההוראה העיקריות (נלקח מעמוד 53 במדריך למורה):
· התלמידים יבינו שהזכות לחופש ההפגנה והמחאה הינה נגזרת של זכות היסוד המרכזית לחירות.
· התלמידים יכירו ויבינו את המשמעות של הזכות לחופש ההפגנה והמחאה המהווה גם חלק מהזכויות הפוליטיות לאזרחי המדינה, וכן מעט יוצאת דופן מיתר החירויות.
המטרות היישומיות (יש לנסח באופן עצמאי):
· התלמידים ידעו להגדיר את הזכות לחופש ההפגנה והמחאה כפועל יוצא של הזכות לחירות.
· התלמידים ידעו ליישם את הזכות לחופש ההפגנה והמחאה על מקרה אקטואלי ממשי.
המהלך הצפוי בכיתה (יש להתייחס במפורש למיומנות הנדרשת ולחלקו של המורה):
לאחר שבשיעור האחרון הוסברה מהי הזכות לחירות, המורה יעלה את השאלה הבאה: האם אזרחי מדינה רשאים להפגין נגד עניין מסוים, כחלק מהזכות הדמוקרטית הבסיסית שלהם, כל עוד –
קושי צפוי בשיעור: התלהמות בקרב תלמידי הכיתה בעת הדיון אודות הזכות להפגין בכתבה, וזאת בשל העניין הפוליטי שנכנס לתמונה.
דרך התמודדות: ניווט הדיון על יד המורה בצורה מתוחכמת מבלי להיכנס לפוליטיקה אלא –
שאלה 2 (30 נקודות) קישור לכתבה האקטואלית: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001190116 .
–