דידקטיקה של הוראת האזרחות 69007 בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2017
מספר מילים 796

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 13
הקורס:      69007
– דידקטיקה של הוראת אזרחות סמסטר:       2017ב אנא שימו לב: את המטלות יש לשלוח באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס.
הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" ענו על שתי השאלות הבאות. את התשובות יש לכתוב במקומות המיועדים לכך בעמודים הבאים. הציפייה היא לתשובות ממוקדות וענייניות, ולכן לכל תשובה מקום מוגבל. נא לא לשנות את הגדרות הטבלה (גובה שורה), גודל הפונט או המרווח בין השורות. אנא הקפידו שלא לחרוג מהמקום הנתון לכל תשובה! הגשת מטלה זו לבדיקה פירושה כי כתבת את המטלה בעצמך, על סמך חומר הלימוד של הקורס בלבד, ללא שימוש בחומרים של סטודנטים אחרים.
במידה ונעשה שימוש במקורות אחרים (כולל ברשת האינטרנט), יש לציין זאת במפורש בגוף המטלה ולהסביר את השינויים שביצעת במקור על מנת להשביח אותו ולהתאים אותו. שימו לב: עבודה משותפת או כתיבת טקסט שאיננו מקורי כאילו נכתב ע"י מגיש המטלה הן בגדר עבירה אקדמית הגוררת טיפול משמעתי.
נא להקליד את שמך המלא כאן, והדבר ייחשב הסכמה לדברים: חן חנה חסן שאלה 1 (70 נקודות) נושא ההוראה שבחרתי הוא: זכויות קבוצה (מיעוט) 2/2
מטרות ההוראה העיקריות (נלקח מעמודים 54-55 במדריך למורה): 3/3
·         התלמידים יבינו שזכויות מיעוטים הן זכויות של קבוצות הרוצות לשמור את זהותן הייחודית השונה מרוב אוכלוסיית המדינה ·          התלמידים יבינו שזכויות קבוצה מוענקות לאדם רק מתוקף היותו חלק מהקבוצה ולא מתוקף היותו אדם ·           המטרות היישומיות (יש לנסח באופן עצמאי): 15/15
·          התלמידים יציינו עדיף: יציגו את סוגי הקבוצות הקיימות במדינת ישראל יציינו הוא שיום בלבד, יציגו מתייחס גם לרכיבי המושג ·          התלמידים יציינו מהם הגורמים אשר הופכים אדם לחלק מקבוצת מיעוט ·          התלמידים יצטרכו לחשוב על דרכים לצמצום הפערים והפגיעה במיעוטים (יונחו להסביר במילותיהם האם ומדוע יש להעניק זכויות מיוחדות לקבוצות מיעוט) יפה! המהלך הצפוי בכיתה (יש להתייחס במפורש למיומנות הנדרשת ולחלקו של המורה):
המורה יפתח את השיעור בהעלאת שאלה הנוגעת באחת מקבוצות המיעוט המרכזיות במדינת ישראל לדוגמא- "כמה מכם מתכננים לחגוג את חג הסיגאד?" לאחר שישיג את תשומת הלב של –
קושי צפוי בשיעור: התמודדות המורה והתלמידים עם תלמידים המהווים חלק מקבוצות המיעוט.
דרך התמודדות: על המורה לחשוב בקפידה בטרם יחליט על הצגה ושימוש בקבוצה מסויימת (אתיופים, ערבים וכו') ולנסות להרחיק …
שאלה 2 (30 נקודות) קישור לכתבה האקטואלית:
5/5
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1200999