להבין סרטים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2017
מספר מילים 946

תקציר העבודה

                                                       תקציר מטלת מנחה (ממ"ן) 12
1 .      בקטע המצוין ניתן לראות עפ"י השוטים ברצף ועקרונות העריכה המקובלים , עריכה מסוג עריכה קלאסית אנליטית תבנית זאת מאופיינת בהצגת הסיפור הדרמטי, מבלי שהצופה יהיה מודע לעריכה ולשוטים. ישנם מאפיינים סמליים שנצפו לכל אורך הקטע כמו : הכניסה של רכבו האמפיבי של דיויד בשער העיר של פינוקיו ,מודל לחיקוי לכל אורך הסרט – דיויד שואף  שהפיה הכחולה שמקבילה לסבא ג'פטו תגרום להאנשתו כמו פינוקיו כדי שאמו תוכל לאהוב אותו כמו ילד רגיל ולא כמו רובוט. הבית של סבא ג'פטו בו נצפתה הדמות של הסב עובד על פינוקיו ולבסוף ההגעה עד לפיה שבו ניתן לראות את השוט המכונן ,  מפגש הפנים של הפיה שמתמזגת עם פניו של דיויד.
התרחשות זאת הינה התרחשות דרמטית שמובילה לשיאו של הסרט, הדגש הדרמטי נובע מהתקרבות הדרגתית במרחקי הצילום ומעביר לנו את סערת הרגשות של דיויד שמועבר במבט התדהמה שראה את הפיה. מבטו המעריץ של דיויד בפניה של הפיה הכחולה וההתמזגות של פניה בתוך פניו של דיויד – משמעות סמלית המסמלת את ציפיתו של דיויד להגשמת משאלתו מהפיה הכחולה, עריכה זאת יוצרת את נקודת השיא בסרט ואת הדרמטיות במפגש בין דיויד לפיה הכחולה.

2 .      המסוק האמפיבי של דיויד מגיע לגרם המדרגות המוביל לפיה הכחולה הוא נמצא במרחק צילום מדיום לונג שוט, בו ניתן לראות מרחוק את הפיה מהראש ועד הברכיים עד להתקרבות המסוק האמפיבי במעלה המדרגות , ואקסטרים קלוז אפ מבט מקרוב מאוד על הפיה תוך הדגשת פניה ועד להתמזגותם בפניו של דיויד המופתעות.

3 .      תנועת המצלמה בפעם הראשונה שהמסוק מאיר על הפיה, הינה תנועת דולי IN המצלמה מתקרבת אל הפיה והיא עומדת במקום ומוארת בתאורה ניגודית משחקי אור וצל LOW KEY אור המפתח לא חזק ממוקד על הפיה מאדיר אותה וגם מסמל את המיסתורין.
קינטיקה פורמליסטית, האלמנטיים הקינטיים הקיימים באוקינוס, הדגים והמים הנעים כדרך טבע ואילו המסוק האמפיבי עומד במקום ומאיר על הפיה.

4 .      שוט ב' פניה של הפיה הכחולה מתמזגים דרך השתקפות חלון המסוק בפניו של דיויד ומדגיש את היותו לא אנושי.
תבנית הסמיכות הינה תבנית אישית מרחק קרוב אך לא קרוב מידי כתבנית סמיכות אינטימית. מבטו של דיויד משקף את תדהמתו ואת סערת הרגשות במציאת הפיה לאחר מסעו המפרך, ספק אם הוא מאמין ביכולתה של הפיה להפכו לאנושי.