ניתוח מחקרי היסטורי אודות בוגרי חינוך ולדורף אל מול בוגרי החינוך הדמוקרטי בישראל. העבודה בוחנת את תרומתה של ההיסטוריה להבנת השפעת החינוך האנתרופוסופי והדמוקרטי על בוגרי חינוך אלו. לשם כך נעזרנו בעבודת הדוקטורט של גלעד גולדשמידט משנת 2012 ובעבודת התז

תקציר העבודה

ניתוח מחקרי היסטורי אודות בוגרי חינוך ולדורף אל מול בוגרי החינוך הדמוקרטי בישראל עבודה מסכמת בקורס תרומת ההיסטוריה של החינוך לחקר מדיניות החינוך ולעיצובה עבודה זו כוללת  15933 מילים העבודה בוחנת את תרומתה של ההיסטוריה להבנת השפעת החינוך האנתרופוסופי והדמוקרטי על בוגרי חינוך אלו. לשם כך נעזרנו בעבודת הדוקטורט של גלעד גולדשמידט משנת 2012 ובעבודת התזה של אבי שילון משנת 2003. הבחינה היא ביחס להשוואה בינלאומית, יישום תיאוריות חינוכיות, פתרונות ישימים ושאינם ישימים, תכנית לימודים, שיטות הוראה ולמידה, ביזור במערכת החינוך, אישי חינוך והרלוונטיות שלהם היום. בתי ספר ייחודיים הינם נושא לדיון בשיח החינוך בישראל מאז תחילת שנות השבעים ועד היום.
במקרים רבים בתי הספר הללו, אשר מתאפיינים בין היתר בתכנים או אידיאולוגיות השונים מאלו של מערכת החינוך הממלכתי, קשורים קשר ישיר עם תשלומי הורים ומבחני מיון וקבלה ולכן מצטיירים כאליטיסטיים ונחשבים לגורם המגביר את הפערים הסוציו-אקונומיים. השיח סביב בתי הספר הייחודיים והשפעתם על החברה הינו מורכב. במדינת ישראל שני זרמים בולטים לחינוך ה"אלטרנטיבי" החילוני שמציע משרד החינוך: הזרם האנתרופוסופי והזרם הדמוקרטי. בשנים האחרונות ישנה ביקורות גלויה כלפיי שני הזרמים הללו ומעניין לבחון את השפעת החינוך על הבוגרים לאור ביקורת זו. תוכן עניינים
הקדמה. 3
תמצות. 4
ניתוח והשוואה. 10 סיכום.. 31
מסקנות והמלצות תכנוניות יישומיות לעתיד. 32
מסקנות והמלצות מחקריות לעתיד. 32
ביבליוגרפיה. 33
נספחים.. 35