ניתוח דוחות כספיים חברת FOR

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 5047

תקציר העבודה

קורס ניתוח דוחות כספיים תוכן עניינים:
תמצית מנהלים:
סקירת החברה —
סקירת הענף –…
סקירת המתחרה -..
ניתוח דוחות כספיים:
ניתוח מאזן
ניתוח רווח והפסד -.
ניתוח יחסים פיננסים:
יחסי נזילות
יחסי רווחיות –..
יחסי יעילות תפעולית .
תשואת המנוף הפיננסי
מדד אלטמן
סיכום
תקציר מנהלים: על החברה:
החברה נוסדה ביוני 1995, החברה פועלית כיום ב-2 תחומי פעילות עיקריים:
1.     תחום פעילות אופנה ואפנת הבית תחת המותגים: FOX – בישראל ובחו"ל, FOX HOME, AMERICAN EAGLE OUTFITTERS, AERIE ו-THE CHILDERN'S PLACE בישראל. בסוף שנת 2014 חתמה החברה על הסכמי זיכיון להפעלת רשת החנויות של המותג MANGO בישראל.
2.     תחום פעילות מוצרי אווירה וטיפוח תחת המותג ללין בארץ ובחו"ל.
כיום החברה משווקת במספר ערוצי שיווק:
1.                 מכירות בארץ – מכירה באמצעות רשת החנויות בישראל- חנויות שמופעלות ע"י החברה או באמצעות מפעילי משנה ומכירה סיטונאית לחנויות ולגופים מוסדיים בישראל.
2.                 מכירה לחו"ל – מכירה לזכיינים וסיטונאים בחו"ל.
תיאור ענף האופנה והמתחרים:
גודל השוק של ענף המסחר, ההלבשה וההנעלה מוערך 16.5 מיליארד שקל ומאגד בתוכו מצרי אופנה ומוצרים נלווים.
בישראל הענף מחולק לרשתות גדולות מקומיות וזרות, רשתות קטנות עם פריסה מצומצמת של מספר סניפים ועסקים משפחתיים ופרטיים. בעשור האחרון נתח השוק של הרשתות הגדולות נמצא במגמת עלייה על חשבון החנויות הפרטיות והעסקים המשפחתיים.
סקירת המתחרה "קסטרו":
הקבוצה פועלת בשוק ההלבשה והאופנה, המאופיין בתחרותיות גבוהה, לאור ריבוי השחקנים בו, תהליכי הגלובליזציה אשר מחייבים תחרות לא רק עם גורמים מקומיים אלא גם זרים, היעדר חסמי כניסה, הקושי של הרשתות השונות לבדל עצמן ומוצריהן מול מוצרי הרשתות המתחרות והנישות הרבות המסתמנות בשוק.
תחום האופנה בישראל עבר מהפכה החל משנת
1 996  עם ההורדה המתמשכת של מכסים על יבוא מוצרים, התייקרות יחסית של הייצור המקומי, מיתון במשק, התחזקות התחרות המקומית, כניסת רשתות בינלאומיות לארץ ויציאת רשתות מקומיות לחו"ל. התהליכים האמורים הביאו לגידול ניכר במספר חנויות האופנה בישראל וכן להתמקצעות בתחום האופנה (ייחוד חנויות ורשתות של אופנת גברים, אופנת ילדים, הלבשה תחתונה ועוד). גם הקבוצה עברה כתוצאה מהמהלכים האמורים לייצור עיקר מוצריה במזרח הרחוק, וזאת בשנת 1997בשנים האחרונות, החריפה התחרות בשוק האופנה בישראל, עת נכנסו לשוק שחקניות בינלאומיות מובילות.
התחרות מחייבת את החברה להיערך בהתאם, באמצעות מחירים תחרותיים, מבצעי הנחות, השקעה גדולה בשיווק ובפרסום, בבידול ובמיתוג.
השוואת מדדי מניות בין פוקס לקסטרו שנים 2013-2015
דרוג ענף האופנה:
ניתוח מאזן:
המאזן הינו תיאור מצבה פיננסי של החברה ליום מסוים, בדרך כלל לסוף שנה או לסוף רבעון.
בטור הימני של המאזן יירשמו כל נכסי החברה על פי סדר הנזילות שלהם – ידוע גם בשם "אקטיב". רכוש שוטף, כגון מזומן, מלאי וכל רכוש בעל נזילות גבוהה, יירשם ראשון. אחריו יירשם הרכוש הקבוע, כגון מבנים ומכונות, ולבסוף יירשם רכוש אחר כולל רכוש שאינו מוחשי, כגון פטנט וזיכיון.
בצד שמאל של המאזן יירשמו כל התחייבויות החברה, גם הן על פי סדר הנזילות שלהן.ידוע גם בשם "פאסיב"  – ההתחייבויות השוטפות יירשמו ראשונות ולאחר מכן ההתחייבויות לזמן ארוך.
בהמשך טור ההתחייבויות של המאזן יירשם ההון העצמי של החברה. ההון העצמי שווה לנכסי החברה פחות ה התחייבויות שלה.
דוחות רווח והפסד:
דו"ח עיקרי הנכלל בדוחות הכספיים של החברה הוא דו"ח הרווח וההפסד. בעוד שהמאזן מעיד על מצבה הפיננסי של החברה (מציג את ההתחייבויות והנכסים שלה) ליום מסוים, דו"ח הרווח וההפסד מציג את תוצאות הפעילות (הכנסות והוצאות) של החברה לתקופה מוגדרת (פרק זמן נתון). בחינת התוצאות הכספיות לאורך זמן וניתוח השינויים החלים בו, יכולים ללמד אותנו רבות על אופן הניהול של החברה, רווחיותה ומגמותיה בהווה ובעתיד. על-ידי הכנה סדירה של הדו"ח בעלי המניות (בעלים) ומנהלי החברה, יכולים לזהות ולנתח מגמות מבעוד מועד ולקבל החלטות בהתאם מקור ההכנסות העיקרי והחשוב ביותר –