יזמות עיסקית היבטים תיאורטיים וניהוליים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2013
מספר מילים 3560
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

יזמות עסקית-היבטים תיאורטיים וניהוליים- 13043
ממ"ן
1 1
שאלה 1
התגברות התחרות הגלובלית משפיעה על תהליכי היזמות העסקית בכך שהיא מגבירה את התהליכים ומאיצה אותם. ההשפעה על תהליכי היזמות העסקית הינה בהיבטים של שיתוף בידע , במידע ובנכונות לקחת סיכונים:
כלכלה:
כאשר מדובר על יזמות מקומית, מדינה אחת ברמה כלכלית מסוימת, שמאורגנת תחת מערכת כלכלית אחת עם מטבע מסוים, מהווה יעד ליזמות. כאשר מדובר על יזמות גלובלית, דרושה התמודדות עם סוגים שונים של רמות כלכליות, חוקים ותקנות ממשלתיות שונים וחשיפה לשינויים בשערי מטבעות שונים במדינות שונות.
רמת התפתחות מדינית:
כאשר מדובר על תהליך היזמות העסקית ועל תכנון מיזמים, ישנה השפעה של הסביבה הבסיסית, כגון: הימצאותם של כבישים, תשתיות מים וחשמל ומצבם כתשתית פיזית, מערכת תקשורת, מערכת בנקאות ורגולציה פנים מדינית, מערכת חינוך, מערכת חוקים ומערכת אתית של נורמות שונות להתנהגות בעולם העסקים.
מאזן תשלומים:
כאשר מדובר על מאזן תשלומים, ישנה השפעה על שערי המטבע ועל כוח הקנייה של המטבע העיקרי של הארגון.
סוג השיטה:
כאשר מדובר על ההשפעות על המיזם בעקבות החדירה למדינות שבהן תהליכי היזמות הינם שונים, כגון: שוני בין שיטות חשבונאיות ובין שיטות שונות להכנת תוכנית עסקית.    סביבה פוליטית-חוקית:
כאשר מדובר על ההשפעה של סביבות פוליטיות דמוקרטיות לעומת סביבות טוטאליטריות על סוג ואופי המיזם שיכול להיות מיוזם בתחומן. בדרך כלל, ההזדמנויות העסקיות הטובות הינן בסביבות פוליטיות לא יציבות עם ממשלות שאינן נותנות חופש פעולה.
סביבה תרבותית:
כאשר מדובר על סביבה תרבותית, הכוונה היא להתאמת התוכנית העסקית לתרבות המקומית. לדוגמא: תוכנית של קידום מכירות צריכה להתאים לאופי הצריכה ולהעדפותיהם של התושבים המקומיים או לדאוג לכך שהצרכנים יבינו את המסרים שרוצים להעביר להם.
סביבה טכנולוגית:
כאשר היזם צריך להבין שהסביבה הטכנולוגית משתנה בין מדינה למדינה ועליו לקחת בחשבון שישנו שוני בין מדינות שנמצאות ברמות שונות של טכנולוגיה. היזם צריך לקחת בחשבון שהוא צריך לקחת סיכונים בכל הקשור לטכנולוגיה שבה נמצאת המדינה שאליה הוא רוצה לחדור עם המיזם החדש שלו.
סחר בין מדינות:  ישנן מדינות, שבעקבות התחרות הגלובלית, הוסרו הגבולות ביניהן, והדבר גרם לירידת מחירים ולתחרות מואצת ומחוזקת. יש לסחר בין המדינות גם השפעה על אורך חיי המוצר. חשיפה למוצר:  מאחר וקיים גידול במשקיעים זרים בפרויקטים במדינות שונות בעולם, המוצר או השירות שנמכר זוכה לחשיפה גבוהה יותר.
שאלה 2
יזמות פנים ארגונית היא תהליך של יצירת ערך חדש בתוך ארגון או תאגיד קיים. התנאים הנדרשים לשם כך: תרבות ארגונית:
בארגון צריכה להיות קיימת תרבות ארגונית שמאופיינת בערכים ובנורמות התומכים ביזמות. התרבות הארגונית של הארגון צריכה להדגיש היבטים כגון: עידוד ותגמול עבור התנסויות ורעיונות חדשים בראיה לט"א, הקצאת משאבים זמינים …
שאלה  3  המחשת יזמות פנים ארגונית באמצעות דוגמא מהעולם: חברת אינטל.
אינטל מאמינה בחדשנות. זהו העיקרון שמניע אותנו ולאורו אנו חיים. למעשה, עקרון החדשנות הוא שהוביל  אותנו ליצור כבר ב-1971 את המיקרו מעבד הראשון.
כיום, עומדת אינטל מאחורי כל חידוש טכנולוגי – מן המעבד המהיר ביותר בעולם, ועד לכבלים המספקים אינטרנט במהירות גבוהה. אנחנו באינטל ממשיכים ומחדשים, כי זו המסורת שלנו.
אנו ממשיכים לחדש כיוון שהטכנולוגיה שאנו ממציאים היום היא זו שתעצב את עולם המחר.
יתרה מכך,כל מוצר שיוצא מתחת ידי המפעל של אינטל נושא חדשנות עצמית של המפתחים בחרה עצמה.
מתוך דברי מולי אדן, נשיא אינטל ישראל ,שכותרת אגרתו היתה- "חדשנות כאסטרטגיית מנהיגות":"בשנת 2011 הוקם המכון למחקר אינטליגנציה חישובית בישראל,שיעודד חדשנות –
שאלה 5
יזמים נבדלים מיזמיות במגוון תחומים:
·         מוטיבציה:
ההישגים של הגברים נובעים מהשאיפה שלהם לגרום לדברים לקרות ואילו הישגי הנשים נובעים מהשגת המטרה שאליה הן שואפות. בנוסף, הגברים מונעים מתוך הדימוי העצמי שלהם בכל הקשור למעמד שלהם בתאגיד, ללא קשר לתפקידם. שביעות הרצון שלהם בעבודה נובעת מהרצון להיות בשליטה. לעומת זאת, הנשים מונעות מתוך הרצון לעשות את הדברים לבד.
בכל הקשור למוטיבציה, הגברים היזמים והנשים היזמיות פועלים באופן עצמאי.
·         נקודת מוצא / נקודת ההמראה: נקודת המוצא של הגברים היא בחוסר שביעות רצון מהעבודה הנוכחית שלהם, מהיותם צדדים באוניברסיטה, העבודה הנוכחית או בתולדה של העבודה הנוכחית, פריקה של פיטורים והזדמנויות רכישה ואילו נקודת המוצא של הנשים היא תסכול מהעבודה הקיימת שלהן, עניין והכרה בהזדמנות שבשטח ושינוי בנסיבות האישיות.  אצל גברים, המעבר מתחום עיסוק קודם לחדש, לעתים קרובות מסייע כאשר המיזם החדש התפתח ממקום העבודה הנוכחי. נשים לעומת זאת עוזבות את מקום עבודתן –
שאלה 6
בחינת מאפייני האישיות של יזם תוכל לנבא הצלחה או כישלון עד לרמה מסוימת אך לא תוכל לקבוע האם יזם זה יהיה מצליח. מחקרים מראים כי לתוך משוואת ההצלחה או כישלון נכנסים משתני סביבה נוספים, הכוללים סיכונים בלתי צפויים, תחרות חזקה מאד ושינויים כלכליים לאומיים וגלובליים שעלולים לפגוע במיזם.יחד עם זאת מחקרים מראים שרוב היזמים חולקים מאפייני אישיות דומים, במינונים ובדגשים משתנים:
·         גיל – יש להבחין בין גילו הביולוגי של היזם לבין גילו היזמי (שנות ניסיונו כיזם). נמצא כי הניסיון היזמי הוא החזאי הטוב ביותר להצלחת המיזם כשהמיזם החדש הוא מאותו התחום –