פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
ציון 99
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1340
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1
3 9/40 שאלה 1:
15/16
א.     צורך הישג- צורך הפרט לעמוד במטרות שהוא עצמו קבע לעצמו. צורך הישג גבוה הוא תכונה בסיסית להצלחה, מתפתח בילדות המוקדמת הודות לעידוד לעצמאות. יש שרואים בתכונה זו תכונת אישיות, תקן שקבוע באדם להשגת הישגים והצלחות. נכון. המונח שייך להנעה פנימית בהישגיות.
זרימה- מדובר בהנאה גם מעצם תהליך ביצוע המשימה ולא רק ברצון להשיג תוצאה.
כדי שתתרחש זרימה, צריכה להתקיים התאמה בין היכולת של הפרט לבין המשימה העומדת לפניו (קושי המשימה). נכון. אחרת, עלול להיווצר תסכול/חרדה או שעמום. המונח שייך להנעה פנימית בהישגיות. רמת שאיפה- שייכת להנעה חיצונית בהישגיות.
מתעצבת כתוצאה מהפער בין הציפיות לביצוע בפועל. הרצון להגיע למטרה מסוימת, הרצון הזה מושפע מרמת ביצוע קודם- מהיסטוריית ההצלחות והכישלונות, מהתקווה להצלחה, מהפחד לכישלון וגם מהפחד להצלחה. נכון, אבל דורש הרחבה. כמו כן, גם תחרות משפיעה על רמת השאיפה.
ציפיות/ תיאוריית הייחוס- שייך להנעה מעורבת בהישגיות.
בוחנת את האופן שבו אנשים מסבירים לעצמם אירועים שהם חווים לטוב ולרע, הצלחות וכישלונות.
מיקום שליטה פנימי- האחריות היא של האדם מיקום שליטה חיצוני- מטילים את האחריות על הסביבה.
המיקומים יכולים להיות זמניים או קבועים. נכון.
מוקד שליטה פנימי חיוני להצלחה.

2 4/24
ב.     רמת שאיפה- התלמיד חווה כישלונות והצלחות בתחומים שונים ובעקבות התנסויות אלה הוא מפתח בהדרגה רמות שאיפה גבוהות בתחומים מסוימים ורמות שאיפה נמוכות בתחומים אחרים.
חווית ההצלחה והכישלון בתחום מסוים מעצבות את רמת השאיפה ויש להן השפעות רחבות טווח בפעילות שהתלמיד יבחר בהן. צודקת.
התנאי –

2 5/
5 שאלה 2:

1 0/10 א.     "האדם שואף להגיע לאיזון" הומיאוסטזיס התיאוריה התומכת בטענה זו היא התיאוריה הפסיכואנליטית עפ"י פרויד שאומרת שהסקרנות מתפתחת בילדות המוקדמת ומקורה ברצון הילד לדעת מה קורה בחדר הוריו הסגור.
חוסר הידיעה גורמת לילד לפעול כדי לגלות את מה שמסתתר בפניו, את מה שאסור לו.
הפעילות הסקרנית מנסה לחשוף דבר שאינו מובן לנו אך מניעה הוא הרצון להפחתת חרדה מחוסר ידיעה. מה שנחווה באופן חיובי בפעילות סקרנית הוא הפתרון שאליו נגיע. – מצוין.
הערת ביניים * ההומיאוסטזיס מתקיים רק כאשר האדם מרגיש בטחון בסביבתו ושולט בה אך הסביבה לעולם איננה מאפשרת לאדם להגיע למצב שליטה מוחלטת- הסביבה עתירת גירויים. יפה.

3 5/35 שאלה 3:

1 0/10 א.     חרדת בחינות- חשש מפני הערכה שלילית, תגובות רגשיות המתעוררות במצבים שבהם ביצועינו עומדים בפני מבחן והערכה.
הפחד מהערכה כולל שני היבטים:
1.      היבט פסיכולוגי- עוסק יותר בהשלכות של אותן פעולות, מה יקרה אם… מחשבות אלו מופיעות לפני המבחן ובמהלכו ומשפיעות על רמת החרדה …

1 0/10 ב.     שתי קבוצות אנשים שעלולים להיות מאופיינים ברמת חרדת בחינות גבוהה:
1.      משתנה מתווך: גיל:
ככל שילדים מתבגרים, יש נטייה יותר לדווח על חרדת בחינות, ישנה מודעות גבוהה יותר לחשיבות הבחינות, ישנה עלייה בהתנסות עם בחינות המפתחת אצל חלק מהילדים גישה שלילית כלפיהן. ככל שהילדים גדלים הם יכולים להסביר את עצמם טוב יותר ולדווח על חרדה. צודקת.
2.      משתנה מתווך: מצב סוציו-אקונומי:
המצב הסוציואקונומי אצל משפחות הוא גורם נוסף להשפעה על חרדת –