מבוא לסוציולוגיה כולל הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 91
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1390
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן
1 2: בדיקה וקריאה מהנה J  תשובה 1:
א.     סיכום בקצרה על שלושת הגישות המשתתפות בויכוח על הגלובליזציה :
1.      הספקנים –  מאמינים שלא קיימת כלכלה גלובלית אמיתית וחושבים שרובו של המסחר מתבצע בתוך שלש קבוצות אזוריות בלבד ולשאר המדינות אין באמת סיכוי להיות חלק מהמסחר העולמי ומסתפקות במסחר בינן לבין עצמן.
עם זאת הספקנים חושבים שהדבר אינו מערער את מעמד הממשלות הלאומיות ועדיין בכוחן לעמוד מאחורי הסכמי סחר ותוכניות של ליברליזציה כלכלית.
2 .      הגלובליסטים –  טוענים שהגלובליזציה הינה תופעה אמיתית ומעריכים את גודלה ועוצמתה כרבה וככזו שאינה מכירה בגבולות לאומיים ואף יוצרת סדר עולמי חדש שבו וכתוצאה ממנו הממשלות הלאומיות נעשות חלשות ומאבדות מחשיבותן ומהשפעתן.  
3 .      הטרנספורמציונליסטים –  נוקטים בעמדת ביניים ורואים בגלובליזציה כוח מרכזי ומאמינים כי העולם נמצא בתהליך דינאמי ודו כיווני אשר נתון להשפעה ולשינויים בו כלל המדינות שותפות ומשפיעות על התהליך. עם זאת הם מאמינים שעל המדינות להיערך מחדש לשינויים כלכליים וחברתיים בלתי טריטוריאליים. ומאמינים כי בידיהן של ממשלות הלאום כוח ועוצמה רבים. 
1 0/10 ב.      השוואה בין שלושת הגישות עפ"י הקריטריונים הבאים:
1.      תפיסת הגלובליזציה – הספקנים: מתעקשים על כך שהגלובליזציה אינה מולידה סדר עולמי חדש ומפחיתה מתפקיד מדינת הלאום. הגלובליסטים: טוענים כי הגלובליזציה היא תהליך ללא גבול לאומי והשלכותיה ניכרות בכל.
הטרנספורמציונליסטים: רואים בגלובליזציה כוח רב ומאמינות שהיא תהליך דינאמי דו כיווני.  תשובה שלך חוזרת על ההגדרה הכללית (וזה בסדר) אבל כלל לא מתייחסת לקריטריון בעל כותרת זהה בטבלה (וזה לא בסדר)
2 .      צורת הכלכלה / מסחר – הספקנים : מאמינים כי קיימות מספר מעצמות גדולות שמנהלות בניהן את הסחר והכלכלה הגלובלית. כלכלה אזורית – רגיונליזציה הגלובליסטים : מאמינים בסחר וכלכלה שאינם מעוגנים בגבולות לאומיים, …
ג.       לדעתי הגישה מבין שלושת הגישות שהכי תתמוך בתהליך ההיפרדות של קטלוניה מספרד …
ד.      11/15
ה.    לדעתי הגישה מבין שלושת הגישות שהכי תתמוך במצב בו ספרד תתנגד לפרישתה של קטלוניה היא: גישת הספקנים כיוון שתומכי גישה זו מאמינים בכוחו של הממשל דווקא בתקופה זו, הם טוענים כי התלות ההדדית העולמית הולכת ופוחתת וכוח הממשל …
15/15
תשובה 2:
א.     הגדרת המושגים:
 סטטוס- עמדה חברתית נתונה, דרגה של כבוד או יוקרה חברתית אשר מוענקת לאדם מסוים או לקבוצה מסוימת. – חלק מהגדרה אחרת… מתוך גישה אחרת, נלמד אותה בהמשך הקורס סטטוס יכול להיות גבוה או נמוך. לכל סטטוס יש מערך של חובות וזכויות הנקבעות ע"י נורמות ומחייבת אדם ביחסיו כלפי אחרים.
הסטטוס של הפרט מדריך איך התנהגותו של אדם במערכת החברתית צריכה להיות לפי המצופה בכל מסגרת נתונה. מערך סטטוסים – כלל הסטטוסים שיש לאדם מסוים בזמן נתון, במבנה חברתי ספציפי.
רשימת הסטטוסים של אבי גבאי:
1.      מגדרו – זכר / גבר – זכר – מין, גבר – מגדר
2 .      יו"ר מפלגת העבודה
3 .      כיהן כשר להגנת הסביבה
4 .      גדל בירושלים  – האם זה סטטוס חברתי?
5.      מוצא מעדות המזרח
6 .      שביעי מבין שמונה אחים אח 7.      אובחן כמחונן בכיתה ד'
8 .      משרת במילואים בדרגת סרן קצין במילואים 9.      בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים
1 0.  נשוי לאיילת
1 1.  אב ל3 ילדים
1 2.  מתנדב כיור עמותת ידיד סטטוס  – לא דברים שעשה או תכונות של אדם – אלא עמדה במבנה חברתי שקשורים –
10/10