ממ"ן -טכנולוגיות למידה לסוגיהן-עקרונות ויישום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1852
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

בחרתי במודל של נחמיאס ועמיתיו (1999 ) מודל זה מתאר בשיטת הטקסונומיה  מצבים שונים בפרק   קיימים
4 מימדים המוצעים ע"פ נחמיאס ועמיתיו (1999 ):
1.המימד התיאורי- זהו מידע תיאורי בסיסי בו ,מפתחים יוצרים, ספקטיבה רחבה של מבנה הידע באתרים חינוכיים-
2.
תשובה לשאלה 1.ב.
ביחס לשאלה האם האתר מזמן למידה טובה: אתייחס למספר קריטריונים נבחרים במודל- מימד התיאורי-מימד זה כולל מידע בסיסי לגבי מיקום ,יוצרים, קהל  היעד ונתונים טכניים של האתר המידע מאורגן  ב-6
קטגוריות:
מימד התוכן ומאפייני הידע-
1 .מבנה ייצוגי-קטגוריה זו נועדה לזהות את התבנית הארגונית הבסיסית של   הידע, האם הוא משקף מבנה ליניארי ,מסתעף או מידע אינטרנטי.למשל באתר ישנן  שתי קהילות המיועדות לניתוח ההיסטוריה שלהן מנהגם,טקסיהם, אמונותיהם ,אנשי  ה WAMPAHOAG –PEOPLE" – "  וה-  ENGLISH"- COLONISTS" "לחיצה על אחד הדמיות תציג מידע מסתעף  ותציג מספר קטגוריות של כל אחד מהדמיות למשל   ע"י לחיצה על אחד מחלוקי הנחל הנמצאים בתוך ייצוג מעגלי ישנם פרטי מידע שונים שניתן להציגן ע"י תמונות עם כיתוב טקסט והדמיה היסטורית מחיי המשפחה. 
2 .אמצעי ייצוג-  בקטגוריה זו ישנם משתנים המתייחסים להתקשרות הידע המיוצג באתר למשל באמצעות:טקסט ,דרך תמונה וקול ,תמונה דינאמית של דמות (המספרת את סיפורה),מערכת סאונד אינטראקטיבית, מומחיות,מסמכים בצורה אודיו וויזואלית ישנם אף קטעים באתר שבו שומעים את הדמיות יחד עם טקסט נלווה.
3.סוג הידע- קטגוריה זו מציינת מאפיינים של ייצוג הידע,למשל,בין אם זה קשור לעובדות וטיעונים (הצהרתי) לתהליכים או לפעולה פרוצדארילית או מודלים  דינאמייםמערכתית  של תופעות או מערכות של מודלים איכותיים .תכונה נוספת רלוונטית היא גמישות של בסיס הידע המיוצג על ידי רצף הפועל מתוך  ידיעה מראש וקבוע מצד אחד,לידע המתעכן באופן דינאמי ומתמשך באופן אוטומטי או על ידי המשתמשים בצד השני.למשל,באתר הידע הוא טענתי , עובדתי על "חג ההודיה", כאשר הבחינה שלהם היא באמצעות פעולה פרוצדוראלית למשל באתר,ישנם מקורות היסטוריים הכוללים מסמכים היסטוריים, ואף פעילות דינאמית ,פעילויות חג ההודיה באינטרנט טיול ווירטואלי "ההודיה בשדה ההיסטורי" .
4.כלי נווט-אחת הבעיות המתועדות הן-