טכנולוגיות למידה לסוגיהן-עקרונות ויישום לאחר בדיקה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע ,
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1956
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

ממן 11 ציון 90 בחרתי במודל התקשורת  מימד התקשורת-
1 .סוגי ה-   telearning – קטגוריה זו מתמקדת בצורות שונות של למידה מרחוק באמצעות טכנולוגיה יכול להתבצע במספר אופנים:בקבוצות דיון,חדרי צ'אט,דוא"ל,קבוצת דיון,הפעלת קישורים מרחוק לסביבה החיצונית ,השתתפות במשימות יצירתיות תוך כדי שיתוף
.מימד הפדגוגיה- תצורת הוראה  – בא לידי ביטוי באופני למידה שונים

1 .ג.  40% בסעיף זה יש חזרות רבות על דברים שנכתבו בסעיף הקודם.
מיותר.  מסרבל את הדברים ומאפיל על השברים החשובים.
הדגמות התנאיםקריטריונים של המודל הנבחר של נחמיאס ועמיתיו (1999באמצעות הצעות       ודוגמא ממשית למימוש המודלהתיאוריה:
1.במימד התיאורי-
1 .זיהוי האתר – בדף הראשי באתר לא מצוין "מפת האתר" ,מידע נוסף "אודות האתר" כלומר אננו יודעים איזה מידע נוסף ניתן ללקט מהאתר והיכן מיקומו .למשל:מורה המחפש מקורות מידע נוספים לא יכול לדעת כי קיימים משאבים נוספים שיכולים לעזור לו ולהקל עליו בתהליך ההוראהלמידהResources for Educators משאבים עבור מחנכים  או מדריך הלמידה המיועד למורה-המספק מידע רב למורה,פעילות מקוונת,חקירה מודרכת באינטרנט,מידע על משאבים וחומרים נוספים.כלומר אין התאמה בין מקור המידע למיקום המידע המוצג באתר.
2.פיתוח האתר-מכוון שפעילות זו הינה של תלמידי כיתות יסודי, נדרשים ללקט מידע בנושא "מקור חג ההודיה" וממקורות תרבותיים שונים קרי, תלמידים מרחבי העולם , על התלמידים להיכנס לאתר , לחוות את רצף הפעילויות של תלמידים אחרים שחוגגים את טקסיהם ומנהגיהם בחגים שונים ולאוו דווקא את חג ההודיה, כדאי היה לאפשר להם להוסיף קישורים לצפייה בסרטוני ווידאו קצרים וראיונות עם תלמידים שונים  field trip online  אפשר לתכנן ולבצע ביקור היכרות תוך כדי פעילות חקר בעזרת שימוש  בשטח המוזיאון ותערוכות.
2. אוכלוסיית היעד-ניתן להוסיף מידע מגוון ועשיר יותר לאוכלוסיה רחבה יותר כמו מבוגרים,מורים ,הורים בנושא או אפילו לאנשי מחקר או היסטוריונים  המעוניינים להכיר את מנהגי החג ומאפייניו  ולהשוותה עם חגים אחרים ,(חשוב לציין כי חג ההודיה אופניי לארה"ב  לכן ניתן לנסות ולקבל תכונות זהות.שונות ממדינות שונות בעולם ולזהות מאפיינים דומים או שונים למשל :חג ראש השנה שבו משתמשים בדגים.
3. קריטריון השפה – האתר מהווה מקור מידע חשוב לאוכלוסיות מגוונות בעולם כולו שגם שם חג ההודיה בעלת ערך תרבותי חשוב , מכוון שהשפה הכתובה והמדוברת באתר היא אנגלית ,יש להוסיף מגוון של שפות כמו-