הכנסת שינויים במערכת החינוך -המאמר מתורגם לעברית Technology and School Reform Warschauer M.

תקציר העבודה

Technology and School Reform Warschauer M.
סיכום המאמר תקציר:מגמה עכשווית של רפורמה בחינוך מדגישות את הצורך של בתי ספר להשתנות כדי להתאים עצמם ליתרונות של המחשב, בעוד שהמגמה  של אישוויון בחינוך נותנת גיבוי לכך שרפורמה נתמכת טכנולוגיה תבוא לידי ביטוי רק בבתי ספר עשירים, משאירה את התלמידים מהשכבות העניות  ומהמיעוט בצד הלא נכון של החלוקה הדיגיטלית.
המאמר מציג מחקר איכותי בבית ספר פרטי אליטיסטי ובבית ספר ציבורי דל אמצעים המבהיר את היחסים בין טכנולוגיה, רפורמה ושוויון. החידושים שהוכנסו לשני בתי הספר נראו זהים,אבל  הבדלים בולטים  במשאבים ובציפיות עזרו לחזק דגמים שונים בהם שני בתי הספר מנתבים את התלמידים לעתיד חברתי.
סיכום המחבר מצטט איש חינוך מהוואי שעושה אנלוגיה בין השימוש במחשבים להוראה ובין רדיו לטלוויזיה. אי אפשר לקחת תוכנית רדיו ולהציגה בטלוויזיה אלא אם כן עושים התאמה למדיה.
מה שעשו לתוכנית הלימודים במקצוע כלשהו שהיתה בנוייה לשימוש פרונטלי בכיתה ושמו אותה במדיום שנקרא אינטרנט וזה לא עובד. צריך לחשוב יחד עם המורים והתלמידים מה משמעות הלמידה באמצעות אינטרנט ומה זה יוצר כסביבה לימודית כלפי תוכנית הלימודים.
שילוב טכנולוגיות בכיתה אינו תואם את העידן הפוסטמודרני התעשייתי אלא נעשה ברוח בית הספר בקלאסי של המודל התעשייתי המסורתי. במקום לבנות תוכנית לימודים אינטראקטיבית ממוקדת בלומד חוקר, ביקורתי בלמידה שיתופית, משתמשים בטכנולוגיות להעברת ידע כמו בהוראה פרונטלית. יש לעבור מכיתה שלמה לקבוצות קטנות, מהרצאות ל אימון קוגניטיבי ומהעברת ידע לחזוק החשיבה של הלומד באמצעות פתרון בעיות.
הבעיה העיקרית ביישום הרעיון היא אי שיוויון בין אוכלוסיות הלומדות בבתי ספר פרטיים בעלי אמצעים ובין בתי ספר ציבוריים ובעיקר באוכלוסיות חלשות. אי השיויון בא לידי ביטוי בשלושה תחומים:
מספר המחשבים במשפחות עשירות גדול פי 7 מאשר במשפחות עניות בשנת 1998 והפער גדל עם השנים.
יש הבדל במספר המחשבים בין בתי ספר ציבוריים עם רמת עוני נמוכה (למעלה מ78%( לעומת בתי ספר עם רמת עוני גבוהה(פחות מ59%( בשנת 1997.
השימוש שעושים תלמידים משכבות חלשות- אמריקאים אפרו –היספנים הוא בעיקר  לתרגול ולחזרה בעוד שאמריקאים ממוצא לבן או אסייתי משתמשים במחשב להדמיה או ליישומים.
כדי לבחון יותר לעומק את היחסים בין טכנולוגיה, רפורמה ושוויון ערך מחבר המאמר מחקר איכותי בשתי בתי ספר במדינת הוואי:
בית ספר ציבורי- Leina High  הנמצא באחד האזורים היותר עניים ובית הספר השני – Kaunani, אחד מבתי הספר היוקרתיים במדינה. שני בתי הספר נבחרו מאחר והיו ידועים בשימוש המעולה בטכנולוגיות.
המחקר האיכותני כלל תצפיות, ראיונות וניתוח טקסטים.
Leina High ההנהלה עשתה רפורמה במסלולי הלימוד כדי להתאימם לצרכי החברה כדי להציע עתיד טוב יותר לבוגרים. מסלולים של אמנות, תקשרות, ניהול, שרותי בריאות, שרותי קהילה ומקורות טבעיים כולל סיורים למקומות עבודה מקומיים.