ניתוח חברת שופרסל

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1087
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

שם הקורס – מניהול ביצועים למצוינות ניהולית מטלת אישית (סמסטר פברואר 2018) הנחיות כלליות – המטלה הנה אישית.
יש להתבסס על החומרים שלמדתם בשיעורים עד כה, בנוסף ניתן לעשות שימוש בחומרים רלוונטיים מאתרי האינטרנט השונים.
היקף המטלה לא יעלה על 3 עמודים.
עליכם להגיש את העבודה באתר הקורס עד לתאריך – 6.5.2018
קראו את הכתבה המופיעה בקישור הבא  וענו על השאלות– http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4630567,00.html שאלות – מהם הגורמים, מבין הגורמים שלמדנו, אשר השפיעו לדעתכם על הירידה בביצועים של חברת "שופרסל" ? (יש להתייחס לגורמים אישיים, מנהיגות, צוות והקשרים).
אלו השפעות, פנימיות וחיצוניות, השפיעו על הירידה בביצועים של חברת "שופרסל"? (יש להתייחס להשפעות פנימיות דוגמת : טכנולוגיה, פילוסופיית הנהלה, מאפייני כוח העבודה, בעלות ומבנה ארגוני; השפעות חיצוניות דוגמת:
גלובליזציה, דמוגרפיה, פוליטי, כלכלי, חברתי, טכנולוגי, איכות סביבה וחוקי; השפעות בתחום האסטרטגי והשפעות בתחום משאבי אנוש). באמצעות לפחות שני מודלים (מתחום ניהול ביצועים : למשל BSC) שלמדנו בקורס הסבירו אלו ביצועים ירדו ? וכיצד הדבר בא לידי ביטוי על פי המודלים שבחרתם. מהן המלצותיכם לחברת "שופרסל" ? הציגו את המלצותיכם תוך שימוש באחד המודלים     שלמדנו בתחום מצוינות ניהולית  (המודל האירופי או המודל האמריקאי לאיכות ומצוינות). מטלה אישית – ניתוח אירוע חברת שופרסל במסגרת הקורס "מניהול ביצועים למצוינות ניהולית"
1 .         ישנם מספר גורמים שהשפיעו על ירידה בביצועים של חברת "שופרסל":
•           גורמים אישיים: החברה נדרשה להתייעלות אבל מתווה הפיטורים שהוצע לא היה יעיל ואף הציג את הרשת בעין לא יפה. הכישלון כאן הוא של המערכת כלפי העובד ולא של העובדים עצמם, דווקא.
•           מנהיגות: מנהלים וראשי צוותים כשלו בעבודתם במיוחד ברמות הגבוהות של הניהול. תוצאות לכך נראו עם פיטוריהם של סמנכ"ל התפעול וסמנכ"ל משאבי אנוש של החברה. גם כלכלני הרשת לא הצליחו בחיזוי המצב הכלכלי לאור תהליכים שונים שקרו. •           צוות: מרד של קבוצות עובדים. עובדים הנחוצים לפירמה איימו להתפטר אם לא ידאגו להעלות את שכרם. ההתנהגות של העובדים הייתה תוצאה של טיפול רשלני בהם. שכר הוא אמנם רכיב חשוב, אבל יש דברים נוספים שחשובים אפילו יותר: יחס לעובד, הקשבה ומערכת רווחה. מנהלים חייבים לשים את עובדי הקצה בראש הפירמידה, כי הם אלה שנמצאים בקשר ישיר עם ציבור הצרכנים שלנו. הרבה חברות משקיעות משאבים רבים בבניית מותגים, אך חוטאות בהבנה שמי שבונה את המותג הם אנשים – עובדי הקצה שנמצאים בקשר ישיר עם הצרכנים. מנהלים רבים לא יודעים להקשיב לעובדים שלהם. •           הקשרים: על פי מודל PESTEL לסביבה העסקית של הפירמה יש השפעה על ביצועיה: סביבה חברתית: תהליכים פנימיים שונים בישראל, כמו המחאה החברתית, קראו להורדת מחירים לצרכן והשפיעו גם הם. הלקוחות מעדיפים לשלם פחות ברשתות מתחרות (דוגמת: "רמי לוי"). סביבה פוליטית-חוקתית:
המלצות ועדת קדמי אומצו על ידי הממשלה ופגעו ברווחיות כל רשתות המזון בישראל. סביבה טכנולוגית: כדי להתאים את עצמה ל"עידן הדיגיטלי החדש", הרשת משקיעה-