יזמות עסקית - קופות בשירות עצמי (ציון 96)

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 4937
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

הנחיות לעבודה הקבוצתית בקורס  "יזמות" משקל העבודה בציון הסופי: 50%
1 . מטרות העבודה:
(1) לבחון את יכולת הסטודנטים להתמודד עם סוגיות עסקיות הכרוכות בייזום מיזם עסקי      חדש.
(2) לבחון את יכולת הסטודנטים לשלב תיאוריות ומודלים שנלמדו במסגרת של תוכנית      עסקית למיזם חדש.

2 .העבודה קבוצתית – 3-4 סטודנטים בקבוצה.
     
3 . מבנה העבודה:
 (1) תקציר מנהלים        (2) תוכן העניינים
       (3) ניתוח מאפייני חברי הקבוצה כיזמים        (4) תוכנית עסקית        (5) שיקוף        (6) רשימה ביבליוגראפית        (7) נספחים
4 . עקרונות העבודה ונושאיה העיקריים:
(1) על כל קבוצה לבנות תוכנית עסקית על רעיון להקמת עסק חדש – מוצר או שירות, בכל ענף שהוא. מטרת התוכנית – לגייס הון לביצועה. התוכנית תיערך על פי המבנה הנלמד בקורס יחד עם שימוש בביבליוגרפיה הרלבנטית.
(2) בנוסף על כל קבוצה לבצע ניתוח מאפיינים של חבריה כיזמים, על פי מודלים הנלמדים בקורס.
(3) כמו כן יש להציג "שיקוף", היינו כמה מלים על תהליך ביצוע העבודה ע"י חברי הקבוצה, מה הלך קל/קשה בביצוע העבודה, מה למדו חברי הקבוצה מהעבודה. 5 . פירוט הנושאים המרכזיים בתוכנית העסקית:
– תיאור המיזם המוצע – הצגת ההזדמנות העסקית והערכתה – תוכנית שיווקית: מגמות בענף, קהל היעד, ניתוח SWOT, תמהיל השיווק המוצע וכיו"ב – תוכנית תפעולית: טכנולוגיה , לוגיסטיקה , ייצור , תהליך השירות וכיו"ב (לפי המקרה) – תוכנית ארגונית: מבנה ארגוני , משאבי אנוש וכיו"ב – תוכנית פיננסית: אומדן השקעה ומקורות המימון , תחזית המכירות/ההכנסות , תחזית   הוצאות עיקריות (ח"ג , שכר עבודה , הוצאות עקיפות וכיו"ב) , תחזית רווח והפסד , תחזית   תזרים מזומנים , חישוב נקודת איזון , חישוב תקופת החזרה השקעה , הערכת שווי (לפי   המקרה)   5 . יש לאזכר בתוך פרקי העבודה השונים חוקרים, תיאוריות, מודלים, תפישות וגישות            מעולם התוכן של הקורס ולדאוג להפניות ראויות אל המקורות הרלבנטיים עליהם            הקבוצה התבססה בביצוע העבודה .
     
6 . היקף העבודה עד 4000 מילים . לא נכללים במניין המילים דף השער, תקציר מנהלים, תוכן            העניינים, רשימת המקורות והנספחים. לתשומת לבכם במסגרת העבודה האישית או הקבוצתית כל המקורות חייבים להיות מאוזכרים וכל הציטוטים יוגדרו ככאלה באופן ברור. עבודת סטודנט הכוללת ציטוטים מעבודה של מחברים אחרים (כולל סטודנטים אחרים מהעבר וההווה) ללא ההכרה המתאימה תחשב להעתקה, וזאת גם באם הסטודנט התכוון או שלא התכוון להונות. עבודה אישית זהה (בחלקה או כולה) לעבודה הקבוצתית, גם באם היה הסטודנט שותף בהכנתה תחשב כהעתקה. נא הקפידו על כללי ציטוט כנדרש באקדמיה.
                                                              תקציר במסגרת עבודה זו, מוצג מיזם חדש – קופות בשירות עצמי חברת "תיק-תק"- חברה שעוסקת בהשכרת קופות בשירות עצמי אשר מיועדת לחנויות מותגים.
כיום, במדינת ישראל הקופות בחנויות המותגים הן קופות רגילות, אשר מצריכות את הלקוחות לקבל שירות מקופאי. הרבה פעמים נתקלו הלקוחות בהמתנה ממושכת עד לקבלת השירות, יחס לא הולם ושירות לקוי.
המטרה שלנו היא להביא שירות חדש ללקוח שבו הוא יוכל לחסוך לעצמו זמני המתנה ואת השירות הלקוי באמצעות הקופות בשירות העצמי. לכן אנו כיזמיות החלטנו לערוך סקר בקרב מנהלי חנויות המותגים ובקרב הצרכנים ולשאול את דעתם על השירות המוצע. נוכחנו לדעת כי אכן קיים ביקוש לקופה בשירות העצמי והחלטנו לקחת זאת צעד אחד קדימה ויצרנו חיבור עם חברת "ריטליקס" במטרה להשכיר ממנה את הקופות.
המיזם יפעל באופן הבא: בתחילת 2017
נפתח את המשרד שלנו בעיר לוד, מאחר שהוצאות השכירות בעיר מוזלות מערים אחרות, כמו כן לוד ממוקמת במרכז הארץ. עד אמצע שנת 2019 השאיפה היא להתרחב, להתפתח ולהגדיל את קהל היעד שלנו ולפנות גם לעסקים קטנים. בהתחשב בייחודיות המיזם, ולאחר התייעצות עם יועצי השקעות, ההשקעה הראשונית של המשרד הראשון תעלה  733,500 ש"ח.
פרסום ושיווק המיזם – את החברה נדאג לשווק על ידי צוות מכירות, שיווק ופרסום האחראיים על יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים, כאשר הם יגשו לסניפי החנויות ויציעו את המיזם בהצגת סרטון המציג את יתרונות השירות המוצע במיזם, כמו כן נפיץ את המיזם גם ברשתות החברתיות. צפי הרווחיות: על פי חישוב שביצענו נתחיל להרוויח החל מהשנה הרביעית כאשר ההכנסות יעמדו על 3,903,875 ש"ח אל מול הוצאות על סך 3,643,
5 6 ש"ח.
קופות בשירות עצמי ברשתות הביגוד וההנעלה קורס "יזמות עסקית" תקציר מנהלים במסגרת עבודה זו, מוצג מיזם חדש – קופות בשירות עצמי חברת "תיק-תק"- חברה שעוסקת בהשכרת קופות בשירות עצמי אשר מיועדת לחנויות מותגים.
כיום, במדינת ישראל הקופות בחנויות המותגים הן קופות רגילות, אשר מצריכות את הלקוחות לקבל שירות מקופאי. הרבה פעמים נתקלו הלקוחות בהמתנה ממושכת עד לקבלת השירות, יחס לא הולם ושירות לקוי.
המטרה שלנו היא להביא שירות חדש ללקוח שבו הוא יוכל לחסוך לעצמו זמני המתנה ואת השירות הלקוי באמצעות הקופות בשירות העצמי. לכן אנו כיזמיות החלטנו לערוך סקר בקרב מנהלי חנויות המותגים ובקרב הצרכנים ולשאול את דעתם על השירות המוצע. נוכחנו לדעת כי אכן קיים ביקוש לקופה בשירות העצמי והחלטנו לקחת זאת צעד אחד קדימה ויצרנו חיבור עם חברת "ריטליקס" במטרה להשכיר ממנה את הקופות.
המיזם יפעל באופן הבא: בתחילת 2017
נפתח את המשרד שלנו בעיר לוד, מאחר שהוצאות השכירות בעיר מוזלות מערים אחרות, כמו כן לוד ממוקמת במרכז הארץ. עד אמצע שנת 2019 השאיפה היא להתרחב, להתפתח ולהגדיל את קהל היעד שלנו ולפנות גם לעסקים קטנים. בהתחשב בייחודיות המיזם, ולאחר התייעצות עם יועצי השקעות, ההשקעה הראשונית של המשרד הראשון תעלה  733,500 ש"ח.
פרסום ושיווק המיזם – את החברה נדאג לשווק על ידי צוות מכירות, שיווק ופרסום האחראיים על יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים, כאשר הם יגשו לסניפי החנויות ויציעו את המיזם בהצגת סרטון המציג את יתרונות השירות המוצע במיזם, כמו כן נפיץ את המיזם גם ברשתות החברתיות. צפי הרווחיות: על פי חישוב שביצענו נתחיל להרוויח החל מהשנה הרביעית כאשר ההכנסות יעמדו על 3,903,875 ש"ח אל מול הוצאות על סך 3,643,
5 6 ש"ח.
תוכן עניינים
נושא                                                                            עמודים ניתוח חברי הקבוצה כיזמי -.  3                                                        תוכנית עסקית: –         תיאור המיזם המוצע –  4                                                                             –         הצגת ההזדמנות העסקית והערכתה —  5-7                                            אסטרטגיה ותוכנית שיווקית
8-17                                                  אסטרטגיה תפעולית -..  18-19                                                                     תהליך תפעולי ולוגיסטי …  20-21                                              תכנית תפעולית וארגונית   22-24                                                       תוכנית פיננסית –.  
5 -31                                                              שיקוף —  31-32                                                                                      ביבליוגרפיה –  33                                                                       ניתוח חברי הקבוצה כיזמים ניתוח משולב לפי המודלים ADIGES, KURATKO & HODGETTS 1998 שבהם מתוארים ארבעה טיפוסים של מנהיגים: ביצועיסט, מנהלן, יזם ומשתף ושאר מאפיינים הנדרשים ליזם: (ביצועיסט) – בעלת היכולת לקחת סיכון מחושב ולקבל החלטות מהירות. בעלת תחושת כוח ומימושו בצורה אפקטיבית, אוהבת אתגרים ומחויבות. מבצעת משימות ביסודיות מול ניצול זמן יעיל. בעלת אומץ והיכולת להגיב לביקורת ולרעיונות חדשים בשעת הצורך.
 (יזמית, מנהלן) – בעלת ידע וניסיון בניהול ותפעול עסקים. בעלת היכולת להביא פתרונות יצירתיים והוצאת הדברים לפועל. בעלת תקשורת בין אישית טובה המכוונת לעשייה.  אחראית, פועלת מתוך שיתוף פעולה, חריצות ורגישות לאחרים.
 (יזמית) – בעלת צורך להגיע להישגים וליזום.
בעלת תפיסה מהירה לגבי הדברים שצריך לבצע והוצאתם לפועל. בעלת ידע מגוון ויכולת ראיית הנולד. בעלת ניסיון לזהות טעויות מבעוד מועד וקשירת יחסי עבודה טובים.
 (מנהלן) – בעלת נחישות, אופטימיות ואמונה ביכולת המיזם והתקדמותו. בעלת מנהיגות ויכולת להשפיע על אחרים להתפתחות המיזם.
בעלת נטייה להצבת יעדים ברורים וסובלנות במצבי אי וודאות וערפול להגעה ליעדים שנקבעו-