ממן 12 פואטיקה של ספרות ילדים עם הערות מנחה ציון 96

שנת הגשה 2016, 923 מילים
ILS 70.00 – קנה עכשיו

קורס: פואטיקה של ספרות ילדים ממן 12
:
קריאה מהנהJ שאלה 1:
א.     במעבר לנוסח האחים גרים הושמטה כמעט לגמרי התבנית האירוטית שאפיינה את המעשייה “כיפה אדומה” בנוסח שארל פרו וההוכחות לכך הן: –         הבדל ראשון נוגע ליחס אליו זוכה “כיפה אדומה”, פרו מדגיש את העניין ב”כיפה אדומה” מהבחינה האירוטית והמינית יותר ומתייחס ליופי – נשיותה וכותב “ילדת כפר קטנה, הכי יפה שאפשר לתאר”, בעוד שהאחים גרים מדגישים את העניין ב”כיפה אדומה” מהבחינה הילדית הרכה והתמימה יותר כאל ילדה חביבה שכולם אוהבים וכותבים  “קטנה ומתוקה שכל אחד שרק ראה אהב אותה”. –
האחים גרים אשר משמיטה תכנים לא מותאמים הכוללים ארוטיקה ומניות. ההסבר על הגישות היה צריך להיות יותר מפורט ופחות כללי כדי לקשור היטב בינו לבין ההבדלים בין הנוסחים
2 6/30 ב.      הדוגמאות אשר מוכיחות את קיומה של הגישה המגוננת בעיבודים המודרניים של “כיפה אדומה” הם:
1.      ” נשקה לכפה אדומה ואמרה תודה לצייד שגרש את הזאב הרע” (גרים ואנדרסן) הגישה המגוננת באה לידי ביטוי בקטע זה בהבעת קירבה ואהבה ע”י הנשיקה ובאמירת התודה לצייד שמראה חינוך לילדים והוקרה על מעשה טוב.
2.      “שאוכל לאכול את האוכל, שהבאת לי!” (אמא מספרת – מבחר האגדה לילדים) –
30/30 תשובה 2:
בשיר זה מתבטאים מאפיינים של שירת ילן-שטקליס באופן הבא:
אחד המאפיינים הבולטים של המשוררת הוא האנשה של חפצים שתואם את הגישה הפסיכולוגית. בשיר זה באה לידי ביטוי ההאנשה בכך שנכתב “עיפה בבה זהבה”, עיף מאוד הדוב” הצללים לוחשים לילה טוב, הכדור והארנבת רוצים לישון, החושך ילד רע, צחקה בבה זהבה, צחק הדוב ועוד. מאפיין נוסף הוא פנייה לרגש הילד בניסיון לגרום לו “לרחם” על החפצים ובכך ללמד אותו מהי הדבר הנכונה להתנהגות ומה צריך לעשות.  בשיר זה באה לידי ביטוי הפנייה לרגש בכך שכל – רכה, חיובית ומעודדת ולחנך באמצעות פנייה לרגשותיהם דרך “חינוך עקיף”.
40/40 ציון: 96

ILS 70.00 – קנה עכשיו
מילות מפתח , ,
מקצוע/ות ,
מספר מילים 923
מספר מקורות 1
שנת הגשה 2016