תכנון לימודים הוראה והערכה עם הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 97
שנת הגשה 2016
מספר מילים 741
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

קורס:
תכנון לימודים ממן 14
קריאה מהנהJ תשובה
1 :
א.     הערכת תוכניות לימודים הינה תהליך מחקרי אשר בודק את איכות והתנהלות תוכנית הלימודים, בתהליך ההערכה מתבצע איסוף מידע על התוכנית, שיפוט, בדיקת השגת מטרות התוכנית, וקבלת החלטות להמשך הדרך. תהליך ההערכה הינו חלק הכרחי מהפיקוח על איכות וטיבה של התוכנית.  מצד אחד ההערכה משקפת את המתרחש במערכת הלמידה ומצד שני הן מרכיב חשוב בהטמעת שינויים במערכות הלמידה. –
ב.      ההבדלים בין הערכה מעצבת להערכה מסכמת הם:
1 .      הערכה מעצבת הינה פעולת הערכה אשר מתבצעת במהלך פיתוח התוכנית כדי לספק מידע לשפר ולהתאים , לעומתה ההערכה מסכמת הינה פעולת הערכה אשר מתבצעת עם סיום התוכנית.
2.      הערכה מעצבת הינה ממוקדת בתהליך ובהתקדמות מול המטרות ההוראתיות לצד –
יפה.
50  נקודות תשובה
2 :  מקומו של המורה בתהליך הערכת תוכנית לימודים הולך ונעשה משמעותי וחשוב כיוון שהמורים הינם חלק מרכזי ובלתי נפרד מתהליך ההערכה וההערכה זו אינה יכול להתבצע כראוי ללא מעורבותם הפעילה, על המורים לזהות צרכים, לנתח מטרות, לבחור את דרכי ההוראה, לתכנן את עבודתם ולעקוב אחריה. בעצם מורה מקצועי צריך לקחת את תהליך ההערכה ולהשתמש בו ככלי מקדים לפעילות בכיתה, ככלי המשמש לפעילות אינטראקטיבית בכיתה וככלי להסקת מסקנות ולהפקת לקחים לאחר פעילות בכיתה. מורים יכולים ללמוד כיצד –
תשובה
3 :
א.     אמות המידה להערכת הישגים הם:
1.      הערכה לפי נורמה – מספקת מידע על ביצוע יחסי של נבחן לעומת נבחנים אחרים בקבוצה נתונה ע"י שימוש בעקרון ההתפלגות הנורמלית.
יתרונות: ב.      –
30  נקודות סהכ 97  נקודות ב.