אינטיליגנציה רגשית!!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2017
מספר מילים 967

תקציר העבודה

ממן
1 2 אינטליגנציה רגשית שאלה
1 :
א.      לאינטליגנציה רגשית יש הן מודלים של יכולות מנטאלית והן מודלים מעורבים. מודל היכולת המנטאלית מתמקד ברגשות עצמם ובאינטראקציות שלהם עם החשיבה. על פי מודל היכולת האינטליגנציה הרגשית היא יכולת קוגניטיבית בדיוק כמו כל אינטליגנציה, ומטרתה לעבד מידע בצורה יעילה, מדויקת ומהירה. ב.       מודל היכולת העיקרי לאינטליגנציה רגשית הוא המודל הארבע- גורמי של מאייר וסלובי והוא נחשב הכי מבוסס מחקרית ותיאורטית.  הממצאים העיקריים המאששים זאת במאמר הם: 1. ישנה התכנסות של שיטות שונות למציאת התשובה הנכונה לשאלות של אינטליגנציה רגשית.
א.      שלושת הקריטריונים שבהם צריכה לעמוד אינטליגנציה רגשית על מנת להיחשב לאינטליגנציה הם:
קריטריונים מושגיים- האינטליגנציה צריכה לשקף ביצועים מנטאליים ולא רק דרכי התנהגות מועדפת או הערכה עצמית של אדם או הישגים שאינם קשורים לאינטלקט. הביצועים המנטאליים צריכים למדוד באופן ברור את המושג הנחקר, כלומר יכולות הקשורות לרגש.
הקריטריון השני הוא קריטריון מתאמי הכולל אמות מידע אמפיריות. אינטליגנציה צריכה לתאר מערך של יכולות שיש ביניהן קשר הדוק ושהן דומות במהותן(תוקף מתכנס גבוה) אך מובחנות ושונות מן היכולות המנטאליות המתוארות באינטליגנציות אחרות (תוקף מבחין).
הקריטריון השלישי והאחרון הוא הקריטריון ההתפתחותי הקובע כי האינטליגנציה מתפתחת עם הגיל ועם הניסיון. כלומר, רמת היכולת הכללית עולה עם הגיל. האינטליגנציה הרגשית עומדת בקריטריון זה מאחר והוכח שהיא צומחת מההתבגרות המוקדמת ועד לבגרות המוקדמת.
ב.       על פי מאייר, קארוזו וסאלוביי שלושת הקריטריונים תלויים זה בזה. אמנם ניתן לתקף אינטליגנציה רגשית רק על פי קריטריון מושגי,על ידי שימוש בקונצנזוס קבוצתי או שיפוטי מומחים, אך אם לא ניתן להבחין בינן לבין אינטליגנציות כלליות , הן לא יוכלו לסייע בניבוי קריטריונים הנובעים מאינטליגנציה רגשית. שאלה 3:
א.      מטרת המאמר היא לבחון מיתוסים או טענות מקובלות בנוגע לאינטליגנציה רגשית המקנות למושג אמינות מדעית על מנת להפריד בין מדע ומיתוס בשדה האינטליגנציה הרגשית. המושג אינטליגנציה רגשית הפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות והשתרשו לגביו אמונות רבות בנוגע לאינטליגנציה רגשית שהן חסרות בסיס אמפירי מוצק ב.       המיתוס השלישי במאמר- " דיווח עצמי על EI  הינו שונה ונפרד ממבני אישיות קיימים הופרך על ידי כותבי המאמר.