שינה והפרעות שינה מצויין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 991

תקציר העבודה

ממן
1 1 שינה והפרעות שינה בילדות
1 .      תיאוריקנים של חקר השינה מצאו כי קיימות במוח תבניות של פעילות עצבית בזמן שינה הדומות לפעילות עצבית בערות ,לכן הניחו כי שינה מקבעת זכרונות על ידי תגבור של הסינפסות וכי קיים תהליך של חיזוק בררני בזמן שינה העומד בבסיס למידה וזיכרון בתהליכי הילוך חוזר. התיאוריה של tononi  ו cirelli  קראה תיגר לתיאוריות אלה-
2.      בעבודה של sandor ועמיתיה היא מציגה סקירה על חלימה ומאפיינה בגילאים שונים. פולקס גרס כי ילדים עד גיל 3 לא חולמים כלל, מאחר ואין להם יכולות קוגנטיביות מפותחות דיו- יכולות חזותיות מרחביות העומדות בבסיס החלימה-.
3 המחקר של belanger  ועמיתיה מלמד כי קיימים הבדלים משמעותיים בין דיווחי ההורים ביומנים לבין תוצאות המעקב האקטיגרפי במדדי השינה השונים. –
בהרצאתו של דוקטור רוברט סטיקגולד הוא מתאר את תפקידיה החיוניים הרבים של השינה. השינה איננה רק מרפאה עייפות/ישנוניות אלא היא בעלת תפקידים חשובים במישורים השונים של בריאותנו הפיזית והנפשית. השינה חיוניות לתפקוד הורמונלי-בקרב  נבדקים ששנתם הוגבלה ל-4 שעות נמצא  כי ההשפעות של מחסור בשינה הובילו לכך שהורמון האינסולין התקשה לבצע את פעולתו הביולוגית – ויסות רמות הסוכר בדם, ופעילות האינסולין בקרב הנבדקים שנמנעה מהם שינה איכותית דמתה לזו המתועדת בקרב אנשים עם טרום סוכרת, והעמידה את הנבדקים בסיכון מוגבר לסוכרת סוג 2. השינה מחזקת את המערכת החיסונית וחוסר שינה מחליש אותה- שינה לא מספיקה עלולה להוריד את היעילות של חיסונים.
ההשינה חיונית לבריאות הנפשית-הפרעות נפשיות שונות כוללות תסמינים של העדר/שינת יתר. למשל, נמצא כי טיפול באפניה עבור הילדים שסבלו מכך   )הפרעת שינה המתבטאת בהפסקת נשימה בזמן השינה( היה יעיל יותר לטיפול בהפרעת הקשב והריכוז מאשר טיפול תרופתי בריטלין… לסיכום, השינה עוזרת לנו לבנות מודל של עצמנו ושל העולם, על ידי יצירת קשרים אסוציאטיביים המקנים לאירועי היום יום שחווינו משמעות, ובעזרתו אנו מצליחים להתנהל בעולם ביעילות.