התאקלמות מורים מתחילים במערכת החינוך הוותיקה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 4384
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

בס"ד התאקלמות מורים מתחילים במערכת החינוך הוותיקה תוכן העניינים
מבוא. 3
רקע תיאורטי 4
מתודולוגיה. 7
גישה מחקרית. 7
אוכלוסיית המחקר. 7
כלי המחקר. 8
הליך המחקר. 8
ממצאים.. 10 דיון ומסקנות. 12
ביבליוגרפיה. 15
נספחים.. 17
מבוא
עבודה זו עוסקת בהתאקלמות מורים וגננות מתחילים במערכת החינוך הוותיקה. שאלת המחקר עליה עונה העבודה היא: כיצד מורים מתחילים מתאקלמים במערכת החינוך הוותיקה?
בחרתי בנושא זה בגלל קרבתי הרגשית הרבה אליו. בתור מורה מתחילה המנסה להתאקלם במערכת חינוך מובילה וותיקה מזה שנים רציתי לבדוק מהם המאפיינים הבולטים של המורים המתאקלמים בצורה הטובה ביותר ומה משפיע על התאקלמותם במערכת. המחקר הוא מחקר איכותני המתבסס על גישה של חקר שיחה שהוא שדה מחקר המאפשר בדיקה מעמיקה של שינוי בתהליכי למידה ובהתפתחות מקצועית בחינוך.
כלי המחקר עליהם מבוסס המחקר הם ראיונות פתוחים חצי מובנים. מהלך המחקר: פנייה לנחקרים ובקשתם רשותם לראיין אותם. ביצוע ראיונות, שכתוב הראיונות וניתוח הנתונים באמצעות חלוקה לקטגוריות. עבודת הסמינריון מורכבת מהפרקים הבאים:
1.
רקע תיאורטי המבוסס על תקצירים של שני מאמרים בתחום התאקלמות מורים וגננות חדשים במערכת חינוכית וותיקה.
2.
פרק מתודולוגי המכיל את הגישה המחקרית, אוכלוסיית המחקר, כלי המחקר והליך המחקר.
3.
הממצאים שעלו לאחר ניתוח הנתונים.
4.
דיון פדגוגי בממצאים תוך הסתמכות על הסקירה הספרותית.