בקורס שיטות מחקר במדעי החברה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | 10285, ממן 11, שיטות מחקר, שיטות מחקר במדעי החברה |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 1011 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
שאלה 1
2 5/
5 מס' טענה א. משתנה ב.ת / קבוע ערכים ב. משתנה תלוי ערכים ג. בחינות ד. רלוונטיות ה. הסבר מדעי
1 4/4 הורים לילדים הורים לילדים קטנים / הורים לילדים בוגרים עייפות עייפות רבה / עייפות פחותה כן כן כן –
שאלה 2
2 0/20 א. החוקר יתייחס לרמת ההכנסה של המשפחה בלבד, ולכן, בהתאם לאחוזים של מסגרת הדגימה, ידגום
3 00 ילדים ממשפחות בעלות הכנסה סבירה (60% מתוך 500) ו-200 ילדים ממשפחות בעלות הכנסה גבוהה (40% מתוך 500). יחד המדגם הוא 500 כפי שרצה החוקר. 10/10 ב. כאשר החוקר מתייחס גם לרמת ההכנסה וגם למספר הילדים, בהתאם לאחוזים של מסגרת הדגימה, הוא יבחר מתוך 300 הילדים ממשפחות בעלות ההכנסה הסבירה: 120 ילדים ממשפחות קטנות (40% מתוך 300), 90 ילדים ממשפחות עם 3-5 ילדים (30% מתוך 300), ו-90 ילדים ממשפחות גדולות (30% מתוך 300).
מתוך 200 הילדים ממשפחות בעלות הכנסה גבוהה, החוקר יבחר 80 ילדים ממשפחות קטנות (40% מתוך 200), 60 ילדים ממשפחות עם 3-5 ילדים (30% מתוך 200), ו-60 ילדים ממשפחות גדולות (30% מתוך 200). 10/10 שאלה 3
2 0/20 הסבר המתאם בין A (כמות הכסף שמוציא תלמיד בשנת הלימודים) ל-B (הישגיו בלימודים בתום השנה):
1. מתאם מזויף: C מייצג את שקדנות הסטודנט. C (השקדנות) גורמת ל-A (הוצאת כסף רב), ובמקביל, גורמת גם ל-B (הצלחה בלימודים), אך אין קשר ישיר בין A ל-B אלא C הוא זה שגורם לכל אחד מהם בנפרד ולכן רק נראה שיש ביניהם קשר, כלומר המתאם מזויף. 5/5
2 . –
שאלה 4
3 5/35
א. משתנה ב"ת תיאורטי: אופן ניסוח המידע.
משתנה ב"ת תצפיתי: אופן ניסוח השאלה לגבי מהירות המכוניות שנצפו בסרטון תאונת דרכים.
ערכי המשתנה הב"ת התצפיתי: שאלת ההתנגשות (באיזו מהירות היו המכוניות בזמן ההתנגשות החזקה) / שאלת הנגיעה (באיזו מהירות היו המכוניות בזמן שנגעו זו בזו). 3/3 ב. משתנה תלוי תיאורטי: זיכרון.
–