בקורס שיטות מחקר במדעי החברה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1011
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1 
2 5/
5   מס' טענה א. משתנה ב.ת / קבוע ערכים ב. משתנה תלוי ערכים ג. בחינות ד. רלוונטיות ה. הסבר מדעי
1   4/4   הורים לילדים   הורים לילדים קטנים / הורים לילדים בוגרים עייפות עייפות רבה / עייפות פחותה כן כן כן –
שאלה 2    
2 0/20   א.   החוקר יתייחס לרמת ההכנסה של המשפחה בלבד, ולכן, בהתאם לאחוזים של מסגרת הדגימה, ידגום
3 00 ילדים ממשפחות בעלות הכנסה סבירה (60% מתוך 500) ו-200 ילדים ממשפחות בעלות הכנסה גבוהה (40% מתוך 500). יחד המדגם הוא 500 כפי שרצה החוקר.   10/10   ב.   כאשר החוקר מתייחס גם לרמת ההכנסה וגם למספר הילדים, בהתאם לאחוזים של מסגרת הדגימה, הוא יבחר מתוך 300 הילדים ממשפחות בעלות ההכנסה הסבירה: 120 ילדים ממשפחות קטנות (40% מתוך 300), 90 ילדים ממשפחות עם 3-5 ילדים (30% מתוך 300), ו-90 ילדים ממשפחות גדולות (30% מתוך 300).
מתוך 200 הילדים ממשפחות בעלות הכנסה גבוהה, החוקר יבחר 80 ילדים ממשפחות קטנות (40% מתוך 200), 60 ילדים ממשפחות עם 3-5 ילדים (30% מתוך 200), ו-60 ילדים ממשפחות גדולות (30% מתוך 200).  10/10   שאלה 3     
2 0/20   הסבר המתאם בין A (כמות הכסף שמוציא תלמיד בשנת הלימודים) ל-B (הישגיו בלימודים בתום השנה):
1.   מתאם מזויף: C מייצג את שקדנות הסטודנט. C (השקדנות) גורמת ל-A (הוצאת כסף רב), ובמקביל, גורמת גם ל-B (הצלחה בלימודים), אך אין קשר ישיר בין A ל-B אלא C הוא זה שגורם לכל אחד מהם בנפרד ולכן רק נראה שיש ביניהם קשר, כלומר המתאם מזויף.  5/5  
2 .   –
שאלה 4
    
3 5/35
  א.   משתנה ב"ת תיאורטי: אופן ניסוח המידע.
משתנה ב"ת תצפיתי: אופן ניסוח השאלה לגבי מהירות המכוניות שנצפו בסרטון תאונת דרכים.
ערכי המשתנה הב"ת התצפיתי: שאלת ההתנגשות (באיזו מהירות היו המכוניות בזמן ההתנגשות החזקה) / שאלת הנגיעה (באיזו מהירות היו המכוניות בזמן שנגעו זו בזו).  3/3   ב.   משתנה תלוי תיאורטי: זיכרון.