יסודות המשפט העסקי - קורס מספר 10736

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2019
מספר מילים 830
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 13
הקורס: 10376 – יסודות המשפט העסקי חומר הלימוד למטלה: יחידה 5, יחידה 6
מספר השאלות: 2
משקל המטלה: 6 נקודות סמסטר: מועד אחרון להגשה:
· המטלה תישלח בקובץ וורד אחד בלבד.
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
· שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס · שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה לכתובת האוניברסיטה הפתוחה – בלבד אין לשלוח מטלות לכתובת פרטית של צוות ההוראה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" שימו לב: אורך התשובה למטלה כולה יהיה שני (2) עמודים מוקלדים בגופן דיוויד david 12 לפחות, ברווח שורה וחצי ושוליים 2 ס"מ מכל צד. כל חריגה לא תקרא ותפגע בציון.
יש להשיב על כל השאלות הבאות:
שאלה מס' 1: (50 נקודות – עד עמוד) עדן מעוניינת ברכישת מחליק שיער חדש ולכן פנתה לסוכנות מוצרי החשמל "אלקטריק" שבאזור התעשייה הסמוך למקום מגוריה. עדן רוכשת מחליק שיער מדגם "סופר קרמי" בסכום של 1,000 ₪. למכשיר לא צורפו הוראות הפעלה.
למצער, לאחר חודש בלבד, גילתה עדן, במהלך החלקת השיער שארכה חצי שעה, כי כל נוריות החיווי דולקות ולכן פנתה מיידית לחנות ממנה רכשה את המחליק. יודגש כי לאחר בירור באינטרנט, גילתה עדן שקיימת תקלה חשמלית ולאחר בירור בפורומים מחו"ל, בשפה האנגלית, הבינה עדן שבעצם אסור להשתמש במכשיר יותר מ 10 דקות רצופות. שימוש ארוך יותר עשוי לגרום למכשיר "להתחמם" יתר על המידה ולהתקלקל. עדן הבינה כי זה מה שקרה ופונה לעצה משפטית – האם יש לה זכויות כלשהן לטובתה, כלפי המשווק ואולי אף כנגד היצרן? הפנו את עדן למקורות הרלוונטיים שיוכלו לסייע לה.
שאלה מס' 2 (50 נקודות – עד עמוד) ניקולאי וג'יקי, שני סטנדאפיסטים צרפתיים ידועים בישראל ביצעו לאחרונה הופעות רבות באירועים פרטיים של ידוענים ומפורסמים. עיקרו של הסכום שקיבלו בסיום כל הופעה הוכתר על ידי המזמינים כ"תשר" עבור ההופעה המוצלחת ולפיכך סברו שני הסטנדאפיסטים כי "אין צורך לדווח על הכספים לרשויות המס".
כעבור חודשיים בלבד, כאשר צברו סכום נאה ומכובד של 300,000$, שוחחו שני הסטנדאפיסטים ביניהם והבינו שלאף אחד מהם אין כוח להרים את המרצפות בבית ותהו מה לעשות עם המזומנים שבינתיים מוחבאים במכונת הכביסה של ניקולאי. ניקולאי הציע להפקיד את הכספים בחשבון של אחיו התאום פרנק (להלן: "רעיון מס' 1"). ג'יקי דווקא הציע רעיון אחר: בתמורה לחלוקה "חצי חצי" בכספים, ייחתם הסכם מכר של דירתו של ניקולאי לטובת ג'יקי וכך ניקולאי ישלם לג'יקי את הסך של 300,000 $ בעבור "הרכישה לכאורה" ואזי יתחלקו השניים ברווחים ביניהם. (להלן: "רעיון מס' 2").
השניים חוששים להשתהות בהחלטה שמא תופעל מכונת הכביסה בטעות על ידי עוזרת הבית והכספים "יכובסו" ומבקשים להתייעץ איתכם- האם מי מהרעיונות הנ"ל מהווה התנהגות אסורה? ציינו בתשובתכם את ההפניה לחוק ויישומו על המקרה בשאלה.