14027 טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה - האוניברסיטה הפתוחה

תקציר העבודה

תקציר ממן 11 קורס: 14027 טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה : הממן עונה על השאלות הבאות :
שאלה 1 ( 30 נקודות( היכנסו לאתר הכלי לניתוח כתיבה באנגלית Slick Write התנסו מעט בעבודה עם הכלי ונתחו את הפוטנציאל של השימוש בו לסייע לתלמידיםסטודנטים בשיפור הכתיבה שלהם בשפה האנגלית. באיזו מידה, לדעתכם, השימוש בכלי יכול לתרום לשינוי בתפקודי חשיבה? האם לדעתכם מדובר בשינוי מסדר ראשון או שני?
שאלה 2 ( 50 נקודות( הכנסו לאתר מט"ח, לפעילות החינוכית: "המהפכה התעשייתית" וענו על השאלות הבאות:
( 20 נק'( א.
אילו תיאוריות למידה מרכזיות עומדות בבסיס העיצוב של סביבת הלמידה?
הצביעו באופן מפורש כיצד כל תיאוריות למידה באה לידי ביטוי בפעילות החינוכית.
( 30 נק'( ב.
הציעו פעילות למידה נוספת המבוססת על תיאוריית למידה שאינה זוכה למענה מספק במסגרת הפעילות הקיימת. פרטו את מאפייני הפעילות והציגו את תרומתה האפשרית ללמידה. הנחיות: הפעילות צריכה להיות המשך של הפעילות הקיימת, באותו הנושא ותוך שימוש בכלים שונים.
שאלה 3 ( 20 נקודות( א. בחרו שני כלי תקשורת שאתם משתמשים בהם לאינטראקציה מקוונת עם עמיתים. נתחו כל אחד מהם לפי קריטריון הזמן )סינכרונית או א סינכרונית( ולפי כיווניות התקשורת )אחד אל – אחד, אחד אל רבים, רבים אל רבים(.

1 0 ב. במה שונה האינטראקציה שלכם בכל אחד מן הכלים שבחרתם מן האינטראקציה עם אותם אנשים פנים אל פנים? מי מהן יעילה יותר עבורכם? לאילו צרכים אתם מעדיפים כל אחת מהן?
קורס 14027- טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה והוראה ממן 11
שאלה 1:
הכלי Slick Write הינו כלי מעניין ומרתק אליו נחשפתי לראשונה כעת.התנסיתי בו מעט – רשמתי טקסט לבדי,הכנסתי טקסט ערוך,הכרתי את התכונות השונות ועוד.
בכלי עצמו יש פונקציות רבות ומגוונות:החל מנתונים סטטיסטיים דרך הצעות לארגון הטקסט מחדש ועד חיפוש מילים מקבילות ביחס למלל הקיים.
לדעתי יש כאן פוטנציאל גבוה מאוד לסיוע בשיפור הכתיבה של תלמידים וסטודנטים המנסים להשתפר בכתיבת אנגלית.
הפוטנציאל נובע ממספר תובנות:

1 . התוכנה מסייעת לכל לומד לאבחן את הטעויות הספציפיות שלו ולתקן אותן.

2 . התוכנה מסייעת בהוספת ידע משמעותי לכל לומד באשר הוא (מילים מקבילות,סטטיסטיקות וכו').

3 . התוכנה יודעת להציע שינויים מהותיים בטקסט וכך להפוך אותו לאיכותי הרבה יותר.
אם כך יוצא שהתוכנה יוצרת שינוי גם מסדר ראשון וגם מסדר שני.(בן עמי וחן,2011) שינוי מסדר ראשון– התוכנה מאיצה ומייעלת דפוסי חשיבה קיימים כגון:תיקון שגיאות,ספירת מילים,נתינת חיזוקים חיוביים או שליליים על פי איכות הטקסט– אם כך זהו שינוי כמותי המגביר את יעילות החשיבה אך לא בהכרח משנה אותה בפועל.
שינוי מסדר שני– התוכנה מסייעת בהבניה של תפקודי חשיבה מחודשים דרך הצורך של הכותב לארגן את הכתיבה מחדש,למצוא פתרונות חלופיים למילים שהוא רשם בטקסט ולדעת להעריך את איכות הטקסט שלו בצורה שונה מבעבר.