קורס: 14027 טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה - האוניברסיטה הפתוחה

תקציר העבודה

תקציר ממן 12 קורס: 14027 טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה : הממן עונה על השאלות הבאות :
שאלה 1 ( 50 נקודות( ( 30 נק'( א קראו בעיון את תקציר המנהלים של דו"ח הפדגוגיה החדשנית לשנת 2016 של שארפלס ועמיתיו ) Sharples et al., 2016 (. השוו בין ממצאי הדו"ח של 2015 לזה של 2016 : אילו מרכיבים נותרו ואילו עברו שינוי? מהן מגמות השינוי אותן ניתן לזהות בין הדוחות? אילו מרכיבים בדו"ח של 2016 הנם חדשניים עבורכם וטרם התנסיתם בהם כלומדים או מלמדים מדריכים? הסבירו מדוע – לדעתכם מרכיבים אלו טרם חלחלו למערכות למידה והדרכה?
( 30 נק'( ב לדעתכם, באיזו מידה יכולים מרכיבי דו"ח הפדגוגיה החדשנית לשנת 2016
לתרום לפיתוח של לומד לאורך טווח החיים ) life-long learner (? נמקו והסבירו באיזה אופן כל מרכיב שציינתם עשוי לתרום לכך.
שאלה 2 ( 50 נקודות( ( 30 נק'( א נתחו את הפעילות שלכם במהלך הסמסטר עם תוסף ה – annoto הפועל על גבי הקלטות המפגשים. הנחיות: הניתוח צריך להתבסס על לפחות שני מודלים ואו תיאוריות שלמדנו במהלך הסמסטר.
( 20 נק'( ב נסו להסביר מהם החסמים בהטמעת כלי חדש לתמיכה בלמידה כגון כלי ה- annoto . על אילו מהלכים הייתם ממליצים על מנת לשפר את תהליך ההטמעה של כלי זה?
נמקו את תשובותיכם והסתמכו על מאמרים רלוונטיים .
קורס 14027- טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה והוראה ממן 12
שאלה 1:
א.
מצורפת ההשוואה אותה ערכתי בין הדוחות (צהוב – דומה , אדום – שונה) :
מאפייני למידה חדשנית 2016
מאפייני למידה חדשנית 2015
למידה דרך מדיה חברתית למידה חוצת מסגרות פתרון בעיות למידה באמצעות הצגת טיעונים לימוד חוזר (שיקוף) ניתוח רגשות למידה מהקהל למידה לא מכוונת חשיבה עיצובית חשיבה תכנותית למידה דרך משחקי וידאו למידה במעבדה וירטואלית ניתוח אנליטי של תהליכי הלמידה הוראה מותאמת ללמוד עם מבט לעתיד ניתוח רגשות למידה עם עמיתים מרוחקי שפה הערכה סמויה למידה שיתופית כמו מטבע שיתופי למידה רב חושית מגמות השינוי אותן אני מזהה בדוחות הינן מגמות המעידות על ההפנמה של הפיכת מרחב הלמידה למרחב גלובלי ולכן הצורך במאפיינים כגון : למידה עם עמיתים מרוחקי שפה ,למידה שיתופית וכו' – מגמות אלו מעידות על התפתחות טכנולוגית מהירה ומתקדמת אשר מאפשרת ללומדים ולמורים לגשר על פערים תרבותיים ופיזיים מרובים וליהנות ממרחב למידה גלובלי מדהים .
המאפיינים החדשים עבורי ושטרם התנסיתי בהם :
– למידה דרך משחקי וידאו – למידה שיתופית – למידה עם עמיתים מרוחקי שפה –