עתיד ארגוני העובדים לאור השינויים הטכנולוגיים בעולם העבודה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2018
מספר מילים 6853
מספר מקורות 56

תקציר העבודה

"עתיד ארגוני העובדים לאור השינויים הטכנולוגיים בעולם העבודה" עבודה סמינריונית יולי 2018    56 מקורות תוכן העניינים
תקציר. 3
מבוא. 4
סקירת ספרות.. 5
מגמות כלכליות עולמיות המשפיעות על שוק העבודה.. 5
מגמות בעבודה המאורגנת במדינות המפותחות.. 15
מגמות בעבודה המאורגנת בישראל. 22
דיון וסיכום.. 31
ביבליוגרפיה.. 34
תקציר שינויים רבים בעולם משפיעים על ארגוני העובדים: גודלם, צורת התארגנותם וכוח המיקוח שלהם. בין השינויים הללו ניתן למנות את הגלובליזציה ועליית כוחם של תאגידים רב לאומיים, הגירה מאסיבית מארצות עניות למדינות המתועשות, המשבר הכלכלי העולמי, שינויים פוליטיים (מדיניות קפיטליסטית לעומת סוציאליסטית) ועוד.
עבודה זאת בוחנת את השפעת השינויים על ארגוני העובדים, בארץ ובעולם, ומתווה מגמות אפשריות לעתיד.
נושא המחקר הוא " עתיד ארגוני העובדים לאור השינויים הטכנולוגיים בעולם העבודה ". בהתאם לכך, שאלת המחקר היא " האם ארגוני העובדים עדיין רלוונטיים בעולם הדיגיטלי?" נמצא כי שוק העבודה המודרני בעידן הגלובליזציה מסתמן כשוק רעוע, אשר מתקשה לספק לעובד ביטחון תעסוקתי כבעבר. שוקי המסחר מתנהלים על פי ערכים של יעילות כלכלית וגמישות ניהולית, כל זאת על חשבון פגיעה בזכויות העובדים בכלל, ובמשפט העבודה הקיבוצי בפרט.
ארגוני עובדים נאלצים להתאים עצמם למציאות החדשה, יוצרים קואליציות חדשות, חברתיות ופוליטיות, ואף פונים לשיתוף פעולה בינלאומי בין ארגוני עובדים במספר מדינות.
לפיכך, נראה כי גם בעולם הנוכחי ובעתיד הנראה לעין ארגוני העובדים עדיין רלוונטיים, אם כי ישתנו ויתאימו עצמם לעידן העתידי.
מבוא
שינויים רבים בעולם משפיעים על ארגוני העובדים: גודלם, צורת התארגנותם וכוח המיקוח שלהם. בין השינויים הללו ניתן למנות את הגלובליזציה ועליית כוחם של תאגידים רב לאומיים, הגירה מאסיבית מארצות עניות למדינות המתועשות, המשבר הכלכלי העולמי, שינויים פוליטיים (מדיניות קפיטליסטית לעומת סוציאליסטית) ועוד.
עבודה זאת בוחנת את השפעת השינויים על ארגוני העובדים, בארץ ובעולם, ומתווה מגמות אפשריות לעתיד.
נושא המחקר הוא " עתיד ארגוני העובדים לאור השינויים הטכנולוגיים בעולם העבודה ". בהתאם לכך, שאלת המחקר היא " האם ארגוני העובדים עדיין רלוונטיים בעולם הדיגיטלי?" שיטת העבודה היא עבודה עיונית: אינטגרציה של מקורות, נתונים ועמדות להסקת מסקנות.