עבודת סיכום קורס בהיסטוריה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1488
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

בס"ד עבודת מסכמת בקורס דרכי הוראת היסטוריה (מוגש לד"ר מוטי בנמלך) שם הנושא: זיכרון השואה והכחשת השואה               ציר זמן:
 -1939- תחילת מלחמת העולם השנייה  – 1945- סוף מלחמת העולם השנייה  – 1948- הקמת מדינת ישראל  – 1952- הסכם השילומים עם גרמניה  – 1953- הכרזת "יד ושם" כמוסד רשמי  – 1955- פסק הדין במשפט קסטנר  – 1961- משפט אייכמן  – שנות השמונים- תשעים- התחלת גישה אחרת ביחס לשואה שאלת מוקד: זיכרון השואה- האם זיכרון בעל משמעות יהודית? משמעות אוניברסאלית ? או שמא מקרה בודד בהיסטוריה המצריך זיכרון פרטי?
התמודדות עם שאלת המוקד:
הכוונה היא שבמהלך השיעורים יתעורר דיון בנושא: האם השואה היא אירוע המשפיע עלינו כיהודים וכבני אדם?
האם כל אדם בעולם צריך ללמוד אותה או רק יהודים? אולי בכלל מדובר במקרה בודד, מעין "גזירת גורל", שאין להשליך ממנו?
מתוך כך יתעורר דיון בשאלה "איזה זיכרון אנו צריכים לעצב כזיכרון השואה- זיכרון לאומי או זיכרון פרטי? האם עלינו להתייחס לשואה כאירוע כולל או לשמוע את הפרטים?"  תוך כדי התמודדות עם שאלת המוקד יוצגו גם דפוסי הזיכרון השונים לאורך ציר הזמן, וגישות שונות בזיכרון השואה.
מענה על שאלת המוקד:
המענה על שאלת המוקד צריך להיות לדעתי לא חד משמעי, זאת אומרת שיתפתח דיון …
להלן מערכי השיעור: שיעור 1
נושא השיעור: "מדוע עלינו לזכור את השואה?" רעיונות ונושאים מרכזיים:
·        –