ממ”ן 11 יסודות שפת האמנות החזותית (10489) ציון 95

שנת הגשה 2018, 2371 מילים
ILS 80.00 – קנה עכשיו

שאלה 1:
א.  סוגי הקווים קיימים ביצירה קווים שתפקידם לתחום צורה. הקווים המצויים ביצירה הזו הם בעיקר קווים סוגסטיביים, אך ניתן להבחין גם בקווי מתאר (קונטור). לדוגמא:
קווים סוגסטיביים ביצירה:
1.      היד הימנית של מריה הבתולה הלבושה בשמלה אדומה וידה השמאלית של הדמות הלבושה בשמלה כתומה. נוצרת הפרדה
ב. סוגי הצורות  תפקיד הצורות הוא בעיקר ליצור את הדימויים ביצירה. לדוגמא:
1.      העץ במישור רחוק ביותר בצד שמאל מבטא צורה שתפקידה ליצור דימוי.
2.      הצורה המלבנית של חלונות הכנסייה תפקידם ליצור דימוי של חלון.
יש יותר צורות סגורות ביצירתו של פרוג’ינו. לדוגמא:
1.      דמותה של מריה, ראשה תחום בקו קונטור שחור היוצר הפרדה בינה לבין הרקע וגופה כולו תחום בקו סוגסטיבי המבדיל אותה בין הרקע גם. ניתן להגדיר אותה כמתוארת בשלמונה כי אפשר לראות היכן מתחילה והיכן נגמרת.
2.      הכנסייה, הכנסייה כולה .
ג. צבע תפקידי הצבע ביצירה:
1.      צבע כמגדיר/ תוחם צורה:
אנו רואים את כל הצורות, מכיוון והן נבדלות מן הרקע באמצעות קווים סוגסטיביים.
לדוגמא:
א.      הדמויות של האנשים ב.      מבנה הכנסייה ג.        ההרים והעצים בנוף
2 .      תיאור המציאות: האומן משתמש בצבע מקומי (תיאור האובייקט בצבעו האמתי) כדי לתאר מציאות.
3.      צבע כאור וצל: ע”י הוספת צבע כהה –.
סוג התאורה השולט ביצירתו של פרוג’ינו: תאורה –…
ד.  דגם ומרקם בציור מופיעים מעט דגמים.
לדוגמא:
1 .      דגם המבוסס על צורות הן הצומח: בשמלה הכתומה של הדמות הממוקמת לצד מריה. סוג הדגם נראה של פרחים.
2.      דגם המבוסס על צורות גיאומטריות: בצווארון  הכחול של יוסף. סוג הדגם נראה של עיטור מעוגל המשתף עם עצמו.
3.      כותרות העמודים בציור יש בעיקר מרקמים אשלייתיים.
לדוגמא:
1.      בגדי הדמויות, ניתן לראות בפרוש את הבגד מתעוות בהתאם לקיפולי הגוף והתנוחה בה עומדות הדמויות, מתקבלת .
ה.  גישה להצגת מרחב ביצירה:
1.      יש הסתרות רבות ביצירה:
         א.         ארבעת הדמויות בצד ימין מסתירות את מדרגות הכנסייה, ולכן המדגרות נמצאות מאחור.
         ב.         היד של מריה מסתירה חלק מן הכומר, ולכן נמצאת מלפניו.
          ג.          הכנסייה מסתירה ..
2.      קיימת היצירה פרספקטיבה מדעית. ההוכחות לכך:
א.      שמירה על יחס קבוע ככל שמתרחקים מן הדמויות בסצנה המרכזית. –
לסיכום:  – להתחיל מזה ואחר כך למנות את כל האמצעים בהם האמן משתמשהגישה לייצוג המרחב ביצירתו של פרוג’ינו היא: הגישה –…
ו. דמות מתווכת אכן קיימת ביצירתו של פרוג’ינו דמות מתווכת אחת והיא ניצבת בצדו -. ז. עמדת צפייה עמדת הצפייה של הצופה היא חזיתית מכיוון שהיצירה מוצגת על קיר והצופה עומד מולו.
שלשת הצירים:
1.      ציר העומק: הסצנה המרכזית מתרחשת קרוב לצופה. הסצנה המרכזית היא נישואי הבתולה -…
2.      ציר אופקי: הסצנה המרכזית מתרחשת -..
3.      ציר אנכי: הסצנה המרכזית מתרחשת מול –. מבין שלשת הצירים אני מוצאת את הציר –.
ח.  סוג מחבר הקומפוזיציה ביצירה היא מאוזנת המבוססת על –.

ILS 80.00 – קנה עכשיו
מילות מפתח , , , ,
מקצוע/ות
מספר מילים 2371
מספר מקורות 1
שנת הגשה 2018