סיכום כולל עקרונות התוכן למדיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2018
מספר מילים 2141

תקציר העבודה

עקרונות התוכן למדיה שיעור מס' 1
הראה סרטון של סטודנטים לתקשורת, שעשו ליפסינג, לשיר של בלאק אייד פיז. Content is king –  , התוכן הוא המלך, תוכן, כל מה שמוכל או כלול בתוך משהו, או כלל הרעיונות, הנושאים , מחשבות , העניינים
וכו, המצויים בטקסט או ביצירה כלשהי. הראה סרטון, של "מראה שחורה" של צ'רלי בוקר, מבקר הטלוויזיה. מראה עולם עתדני דאכני, דמינוי כזה, אך, זה לא עד כדי כך לא הגיוני. הסרטים שלו מא עוצמתיים, כי הפנטזיה היא לא מופרכת.
תוכן – קו, שמחבר את אומננות הסיפור, עם הרווח, רווח כספי, מסחר זה לא בהכרח כסף, הון סימבולי, לייקים, תחושה של חיבה וכו.
דאטה- כימות ומדידה של תכנים, איך הופכים תוכן לכסף? הראה סרטון, על מישהו שמתעסק באינטרנט, פייסבוק, מדבר עם משהי בסקייפ נכנס למשתמש שלה. הטכנולוגיה יוצרת חוויה, שהיא מעבר לתוכן עצמו שנמצא בו. מדבר על הזזת היד, אומר שזה התוכן, קטגוריות תוכן יצירה (משמעת/ערך) – היבט יצירתי. [פרוץ מלחמת כיפור : תקומה , שתיקת הצופרים , היהודים באים ] ביטוי של אירוע בכמה ז'אנרים , תלוי מה המסר שרוצים להעביר ביצירה.

סחורה ( כלכלה , שיווק , כסף ) – היבט כלכלי / רגולטורי …
טכנולוגיה – היבט טכנולוגי …
אתגרי התוכן –
פורמטים ותוכן [בטיפול] הבמאי חגי לוי , 2005. עלויות צילום נמוכות , מצולם באותה דירה כל הסדרה. הסדרה זכתה להערכה והצלחה מסחרית , HBO  קנתה את הפורמט. הפרקים היו משודרים כל יום ובכל יום היה פרק על טיפול של מטופל אחד (יום א' נעמה , יום ב' ידין , ג' איילה וכו' .. ) –
קלוד לוי-שטראוס התעסק במיתוס. מיתוס הוא סיפור מחונן שיש לו תפקיד מרכזי בעיצוב הזהות של אומה או קבוצה. סיפור שבני אדם מספרים לעצמם על עצמם.
טבע מנוגד לתרבות זהו מיתוס אשר בני האדם לא מאמינים שהם כמו החיות , אנחנו עליונים ומספרים לעצמנו סיפורים.
נא – מבושל , נא הוא הטבע ומבושל זו התרבות שלנו. אנו מבדלים את עצמנו בעזרת בישול מהטבע.
אוכל וזיכרון , כאשר אנו טועמים אוכל שאכלנו בילדות ומחזיר אותנו אחורנית לזיכרון שלנו. [רטטוי , מאסטר שף] אוכל ומין , הן תמונות מראה אחת של השניה כאשר בשניהם יש תשוקה. [העברת חלמון מפה לפה] שמרנות/פתיחות שיעור 5

דן ערב שיעור 6       22.04.18      תוכן שיווקי / שיווק באמצעות תוכן סרטון עם כל מיני דברים מוזרים צבעוניים. "אל תבזבז את הזמן שלך, בדרך כלשהי אתה תמות." (שרים באנגלית) "be safe around trains" – פרסומת להיות זהירים בקרבת רכבות / מטרו. — תוכן שיווקי – שהוא יותר מורכב מלוגו של חברות בסרטי קולנוע.
תוכן שיווקי- תוכן ממומן או תוכן מקודם הוא תוכן המופיע באמצעי תקשורת ודומה בצורתו ובסגנונו לתוכן המערכת, אך למעשה מהווה פרסומת בתשלום. (לדוגמה כתבות על בריאות כדי לקדם תוספי תזונה בוואלה) שיווק באמצעות תוכן- שיטת שיווק המתמקדת ביצירה, פרסום והפצה של תוכן לקהלי יעד שונים. תוכן שכאורה המותג לא נמצא בו. המפרסם גורס שיש לתוכן הזה ערך אמיתי. לרוב זה תוכן שמגיע בחינם, גם המפרסם לא משלם בשביל שיפרסמו את דבריו (זה טוב/ חינמי לשני הצדדים, כך יש יותר "תנועה" באתר) הביא דוגמא, לשף שכותב מאמרים לאתר חדשות. שימוש בתוכן שיווקי ברשת: מגיע בפיד (בפייסבוק, לדוגמה כל מיני "המסלול למנהל") המלצות – אולי יעניין אותך גם, ויש כל מיני כתבות על מותגים, משקפי שמש וכו.(ב(ynet הביא דוגמה שבמאסטר שף, דיברו על פתיתים ועשו פרק שלם על פתיתים, למרות שלא היה את שקיות החברה. כביכול תוכנית הטלוויזיה הייתה פרומו לאתר, כדי להיכנס לאתר, לראות מתכונים, שם יש המון פרסומות של אסם. עקרונות התוכן למדיה – שיעור 7
[סרטון של קנור – אנשים מאכילים אחד את השני ומתאהבים] קנור הוא מותג מוכר בן כ100 שנים.
הסרטון מציג את החיבור שלנו לאנשים שמאכילים אותנו באוכל שאנחנו אוהבים ומחבר אותנו אם הצד השני אוהב גם כן את אותו האוכל.
[סרטון על כסא בטיחות לתינוק מתנדנד של רנו] מעורבות גבוהה של המוצר בצורך של ההורים. [סרטון על ה"עבודה הכי טובה בעולם" באוסטרליה] כאנשי תוכן הרעש שעשתה –