קורס לגדול עם הטלוויזיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 90
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1215

תקציר העבודה

שאלה 1
סעיף א' הגישה המגוננת מבוססת על תאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית של פיאז'ה. התאוריה טוענת כי עד גיל הבגרות האדם עובר תהליך של התפתחות קוגניטיבית וכי על פי סכמות ושלבים אפשר להסביר דרכה את הרמות השונות בהבנת טקסטים במדיה. כמו השם שלה, היא נועדה לגונן על הילד מההשפעות השליליות של הטלוויזיה עליו והיא קובעת כי היכולת של הילד להבין את הטקסטים הטלוויזיונים. היא תלויה בשלבים ההתפתחותיים של הילד ותהיה מותאמת לגדילתו (ככל שהילד יגדל …
שאלה 1 סעיף ב' ילדים דיגיטליים: הם ילדים ובני נוער אשר נולדו לתוך עולם האינטרנט והמדיה החדשה. הם נולדו אליו בעת קיומו ולכן הם מרגישים בו נוח ומהלכים בו בטבעיות.
מהגרים דיגיטליים: כמו מהגר שעובר ממקום מוכר למקום חדש כך גם המדיה מול המבוגרים – חדשה …
שאלה 1 סעיף ג' הטלוויזיה פוגעת בסמכות ההורית.
מאחר והילדים כבר נולדו לתוך האמצעים הטכנולוגיים וההורים הם מהגרים שלא מכירים את מה שבעצם טבעי לילדים הדבר מגדיל את הפער ומקטין את הסמכות, …
שאלה 1 סעיף ד' בכתבה הילדות שלי הוא עניין פרטי הסוגיה העוסקת ביחסי הורים ילדים היא סוגיית הפרטיות, ניתן לראות בכתבה כי בעצם מה שההורים עשו בעצם חשיפת ילדיהם ברשתות החברתיות (בכתבה צויין כי 67% מההורים לא ביקשו את רשות ילדיהם) הוא בעצם מה שצריך לגונן על הילדים מפניו, מה שכביכול הילדים כ"ילידים דיגיטלים" לא מבינים שהוא מסוכן. ההשפעה לדעתי יכולה להיות שבעצם …
שאלה 2 סעיף א' הגישה המגוננת היא גישה המבססת על תאורית ההתפתחות של פיאזה – תאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית הטוענת כי מהרגע שאדם נולד הוא עובר תהליך התפתחות קוגניטיבית. יש בה שלבים וסכמות לפיהם ניתן להסביר רמות שונות של טקסט טלוויזיוני ולפיה יכולתו של הילד להבין תלויה בשלב ההתפתחותי שבו הוא נמצא – בהתפתחות הרגשית והקוגניטיבית שלו וטוענת כי ככל שהילד יגדל כך תגדל גם הבנתו. הגישה טוענת כי הילד פגיע וחלש וכנתון להשפעה כי אין לו את הכלים להבנת המציאות. שלבי ההתפתחות של הילד מתחלקת ל-4 קבוצות גיל:   גילאי 0-2 (השלב הסנסורי-מוטורי) בו החשיבה מתגבשת על פי התנסויות שהילד חווה ומסתמכת על חוויות מוטוריות ופיזיות התינוק מתנהל על פי רפלקסים.
גילאי 2-7 (השלב הקדם אופרציונלי) בו הפעוט מתקשר באמצעות שפה ונוטש את האחזותו בחושים אך עדיין לא יכול לארגן בעצמו לבד את המידע שהוא מקבל. למעשה הוא אינו יכול להבין נקודות מבט ומדוע הן שונות משלו (אגב כשילדתי היה בדיוק השלב הזה שהסבירו לי בטיפת חלב כי הפעוט שלי בטוח שהוא אני ואני הוא והוא לא מבין שלי יש תחושות והתנהגויות שונות משלו הוא חשב שמה שהוא –
שאלה 3 סעיף א' "אפשר לגרום לילדים להבחין בין מציאות לבדיון בגיל צעיר אם נותנים להם הסברים משכנעים מספיק": היגד זה אינו נכון, התערבות של ההורים היא מתווכת ומסייעת אבל קריטריונים נוספים …
שאלה 3 סעיף ב' הגישה המגוננת רואה בטלוויזיה השפעה שלילית בעיקרה: היגד זה נכון. על פי הגישה המגוננת לטלוויזיה השפעה חזקה על צופים ובמיוחד על ילדים – בשל הקשיים להבדיל בין מציאות לדמיון, …