מבוא לסוציולוגיה - 96
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | סוציולוגיה |
קורס | מבוא לסוציולוגיה |
מילות מפתח | 13, 96, מבוא, סוציולוגיה, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 593 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
ממן 13
שאלה
1 א. אחת מהנחות היסוד בקשר למהלך החיים ולמגדר היא שקיים הבדל בחיברות המגדרי של נשים ושל גברים לאורך כל מסלול חייהם. על פי התאוריה של פרויד, המקור להבדלים אלו בחיברות המגדרי בגיל הילדות הוא בקיומו או בהיעדרו של פין, בטענה שהאיברים האנטומיים הם המסמלים את הגבריות והנשיות. על פי תיאוריה זו, בנים (גילאי 4-5) חוששים משלטון האב ורואים בו מתחרה על חיבת האם (במישור הבלתי מודע). ההכרה בזהות הזכרית של הבן מתאפשרת לאחר דיכוי משיכתו הארוטית לאמו וקבלת הסמכות של אביו – וויתור על אהבתו לאמו עקב פחד בלתי מודע שמא יסורס בידי אביו – מה שמאפשר לו להזדהות עמו ולהכיר בזהותו הזכרית. בנות, לעומת זאת, סובלות מ'קנאת פין' משום שאין להם את האיבר הנראה והמייחד את הבנים. על פי פרויד, חשיבותה של האם בעיני הבנות פוחתת בגלל שגם לה אין פין ולכן היא אינה מסוגלת להעניק להן אותו. כשהילדה מכירה בעובדה שהיא 'שנייה במעלה' עקב היעדר הפין, היא מזדהה עם האם ומאמצת את הגישה הכנועה.
מנגד, על פי ננסי צ'ודורו המקור להבדלים בחיברות המגדרי בגיל הילדות הוא…