סיכומי מאמרים בניהול שרשרת אספקה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2016
מספר מילים 4316

תקציר העבודה

קורס: 76-550-6108 סמינריון עיוני
2 016
סיכומי מאמרים בניהול שרשרת אספקה ניהול שרשרת אספקה סביבתית בתעשיית מאכלי הים: נהלי עבר, הווה ועתיד Journal of Cleaner Production 90 (2015) 82-90
1 1 December 2014
Felicity C. Denham א, *    Janet R. Howieson א        Vicky A. Solah ב             Wahidul K. Biswas ג סקירה זו מנתחת ודנה בתוצאות קודמות של זיהוי, פיתוח ויישום אסטרטגיות ייצור נקי במסגרת תעשיית מאכלי הים. כתבי העת הרלוונטיים אותרו באמצעות חיפוש מאורגן של מילות מפתח ונותחו הן מבחינת שלבי שרשרת האספקה (תפיסה וחקלאות ימית, הובלה, עיבוד, אחסון ומסחר), והן מבחינת בדיקת אסטרטגיות הייצור הנקי שיושמו.
התוצאות גילו כי גורמים לאורך שרשרת אספקת מאכלי הים באופן כללי פעלו בנפרד על מנת לשפר את תהליכי הייצור הנקי ואת תפוקותיהם בכדי לפתח את עסקיהם. בעוד שגישה זו מסוגלת להביא תועלת, היא מתעלמת מן הפוטנציאל להנות מהטבות באופן מורחב ביישום ייצור נקי ברחבי גורמי שרשרת אספקה מרובים.
אסטרטגיות הייצור הנקי האפקטיביות ביותר לשיפור ביצוע סביבתי בכל ענף מתוך שרשרת האספקה זוהו עם הפוטנציאל לצמצום טיפול מיותר, שימוש באנרגיה, עלויות אחסון והפקת פסולת. בכדי להבטיח את ההפחתה הגדולה ביותר בהשפעה על הסביבה, מומלצת מערכת לניהול שרשרת האספקה במלואה, המשלבת מידול הערכת מחזור חיים.
מטרת סקירה זו הינה לזהות את ה-CPS בשרשרת אספקת מאכלי הים ולדון במגבלות, דוגמאות מוצלחות והמלצות לצמצום ההשפעה הסביבתית בתעשיה ולזיהוי פערי הידע הדורשים מחקר נוסף.
מבנה המאמר הוא כדלקמן: מבט כללי בסקירות ספרות של מאכלי ים, שיטות בשימוש במסגרת המאמר, אסטרטגיות ייצור נקי ענפיות בשרשראות אספקת מאכלי ים, הערכה וניהול של שרשרת אספקה שלמה, דיון וסיכום.
מאמר זה סוקר את ההיבט הסביבתי במאכלי ים. כלומר, השימוש היעיל במשאבים ללכידה, עיבוד ושיווק של דגים. למטרות הסקירה, נעשה שימוש בהיבטים הבאים: ניהול שרשרת אספקה סביבתית הינו העבודה כשרשרת אספקה שלמה בכוונה להפחית את ההשפעה הסביבתית של מחזור החיים, לשפר הון חברתי ולחסוך בעלויות, יעילות אקולוגית הינה הגברת הייצור בעת השימוש במספר מועט של משאבים, נקודות חמות הינן האזורים בהם ישנה השפעה סביבתית רבה ו-CPS הינן שינויים תפעוליים המיושמים ע"י התעשיה על מנת להפחית את ההשפעה לכל ק"ג של מוצר ונזכרות בקטגוריות הבאות כמתואר ע"י UNEP (2002):