עקרונות השיווק המודרני

מקצוע
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3382
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

                                                                                                                        6/09/2004
שם העבודה: עקרונות השיווק המודרני בקורס:
עקרונות השיווק המודרני מנהל עסקים שנת לימודים:
תשס"ה תוכן עניינים:
1.         חלק א: תיאור החברה ותיאור המוצר. 3
א.                 תיאור החברה. 3
ב.                 אסטרטגית החברה בצילום הדיגיטלי 4
ג.              תיאור המוצר. 5
2 .         חלק ב: פילוח שוק והגדרת פרופיל השוק. 6
2 .1.      פילוח השוק נעשה לפי שישה בסיסי פילוח: 6
§              בסיס גיאוגרפי – חלוקת הארץ לאזורים גיאוגרפים : 6
§              בסיס סוגי לקוחות – אותנו מעניין מגזר אחד בלבד. 6
§              בסיס  דמוגראפי – פילוח קבוצת הלקוחות יתבסס על: 6
§              בסיס פסיכוגרפי – פילוח קבוצת הקונים לקבוצות לפי השפה פסיכולוגית: 6
§              בסיס התנהגותי – פילוח קבוצת הקונים לפי תפקודם בקניה: 6
§              בסיס תועלתני – חקר התועלות כתוצאה מקניית המוצר: 6
2 .2.          ניתוח בסיסי פילוח השוק. 7
3 .         חלק ג: אסטרטגית כיסוי השוק. 9
4 .         חלק ד: מיצוב המוצר. 9
5.         חלק ה: עיצוב אסטרטגיה השיווקית. 11
5.1.          תמהיל המוצר. 11
5.2.          תמהיל המחיר. 14
5.3.          תמהיל ההפצה. 16
5.4.          תמהיל המסחור/קידום. 17
6 .     נספח א – השוק הדיגיטלי בעולם. 18

1 .   חלק א: תיאור החברה ותיאור המוצר א.     תיאור החברה קונצרן האלקטרוניקה הבינלאומי נוסד ביפן ע"י Masaru Ibuka  ו-  Akio Morita בשנת 1946.
המוצרים הראשונים של סוני הגיעו מתחום מכשירי החשמל למטבח אך באופן מהיר מאד הומרו קווי הייצור לתעשיית מוצרים עתירי טכנולוגיה וחדשנות כמו המצאת טייפ סלילים המגנטי הראשון (1950) והבאתו לעולם של טרנזיסטור ה- FM הראשון (1955).
החידושים הבאים של סוני בתחום האלקטרוניקה כללו את הטלוויזיה הצבעונית עם שפורפרת מסך הטריניטרון (1968), קלטת הוידאו הבטאמקס (1975), הווקמן האישי הסטריאופוני (1979), נגן תקליטורים – CD (1982), מצלמת וידאו 8 מ"מ (1985), ווידאו ווקמן (1988).
הצלחתה של סוני בשיווק מוצרים בכל העולם, התבססה על עיצוב ייחודי ופריסה חובקת עולם בשיטת ה "Global Localization ", מנהג ששמר על פיתוח המוצרים ביפן, בזמן שייצרו והפיצו עבור מפעלים באירופה, ארה"ב ואסיה.
תחת הנהגתו של Norio Ohga שגויס לחברה בשנת 1959 שקדה החברה למזג את מוצרי האלקטרוניקה היפניים עם תוכנות הבידור האמריקאיות.  צעדים אלו באו לידי ביטוי ברכישת חברת התקליטים CBS  בשנת 1987 וברכישת חברת ההפקה והסרטים קולומביה (Colombia Pictures Entertainment ) מידיה של חברת קוקה-קולה בשנת 1989.  מהלכים אלו מינפו באופן מדהים את מכירת מוצרי הוידאו, אודיו, מדיה ומוצרי הציוד המקצועי.
סוני היא אחת החברות הבודדות המציגה כל שנה קו מוצרים חדש למגוון קטגוריות רחב של טלויזיות, מצלמות וידאו, מצלמות סטילס דיגיטאליות, מערכות סטראו, אודיו נייד, אודיו לרכב, מדיה מגנטית ועוד.
השם סוני נוצר ע"י שילוב של שני עולמות. אחד מהמילה הלטינית SONUS, אשר משמעותה שורש של מילים כגון: sound ו sonic. והשני מהמילה SONNY אשר משמעותה "בן קטן". המילים באו להראות כי "סוני היא קבוצה קטנה של אנשים צעירים מלאים אנרגיה ותשוקה ליצירה בלתי מוגבלת. Sony רכשה ופיתחה עסקים במגזרי שוק שונים והפכה להיות תאגיד מודרני בעל תפעול המשתרע על העולם כולו. למרות זאת מגזר האלקטרוניקה מייצג רק 60% מהרווח התפעולי של החברה.
Sony משתמש במותג שלה בפעילויות שונות:
·         אלקטרוניקה:
מכשירי טלוויזיה, מסרטות זעירות, טלפונים נישאים, אביזרים נישאים, מכשירי DVD, מכשירי Hi-Fi ומצלמות DSC(Digital Still Camera) ·         משחקים – החברה היא שחקן ראשי גם בענייני תוכנה וגם בחומרה(Playstation
1 -2) ·         מוסיקה – Sony היא אחת מחמש החברות המוסיקה הגדולות בעולם.
·         צילומים – היא ירה סרטים בעלת השפעה רבה, כגון Godzilla ·         ביטוח ושדות אחרים