יסודות השיווק - עבודה ראשונה בקורס

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1664
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

המסלול האקדמי של המכללה למינהל ביה"ס למינהל עסקים שם הקורס:                 יסודות השיווק, שנה א',סמסטר ב', תשס"ה תרגיל מס':                      1
מועד הגשה:                    10/04/05, יום א', מדור עבודות.
מתכונת הגשה:                 הדפסה על דפי A4, גודל אות 14, כותרת 16,רווח בין שורות 1.5           ניתן לבצע את העבודה בזוגות, לציין שם מלא ות.ז היקף:                             עד 4
עמודים (ענה/י בצורה תמציתית ובהירה) הקרב על היוגורט – "יופלה" של "תנובה" נגד "דנונה" של "שטראוס" שוק היוגורטים בגביעים בישראל נחלק לשתי קטגוריות מרכזיות: היוגורט עם הפרי והיוגורט הלבן. ההיקף הכספי של שוק היוגורט בשנת
2 004 כ –  800 מיליון ₪ (מחיר לצרכן) ובהשוואה לשנה הקודמת צמח השוק בשיעור של
1 1%. "שטראוס" שלטה בשוק היוגורט שנים רבות והשקיעה משאבים רבים בתחום, בנוסף פעלה החברה רבות למען חיזוק המיצוב הבריאותי של "דנונה". התוצאה, היוגורט נתפס כמוצר בריאות.
"תנובה" הבינה מהר מאוד שהרווחיות בשוק היוגורט היא גבוהה ומצד שני צרכנים רבים מעדיפים את היוגורט על מוצרי הלבן והאשל. "תנובה" במהלך חכם חברה לחברת "Yoplait" מותג בינלאומי. והשיקה בשלב הראשון את היוגורט עם הפרי ולאחר מכן את היוגורט הלבן. בשונה מהמיצוב הבריאותי של "דנונה", מוצב "יופלה" כמותג בעל ערכים של כיף, פינוק, ספונטאניות ושמחת חיים.
"המלחמה" של "תנובה" ב"שטראוס" מגיעה למקררים במכולות. "תנובה" באגרסיביות רבה דוחפת את היוגורט הלבן למכולות גם ללא הזמנת המוצר ומאפשרת לקבל בחזרה את היוגורטים הלבנים שגם לא נמכרו. "שטראוס" בתגובה מאפשרת ללקוחותיה לקנות מארזים של 8 יחידות במחיר של 5, ובנוסף החברה השיקה בימים אלו טעמים חדשים של יוגורט "דנונה", תחת השם "מפגשים מרגשים".
ענה/י על השאלות הבאות:
1.      לדעתך, מהי התפיסה השיווקית המיושמת על יד חברת "שטראוס" למותג "דנונה" ולחברת "תנובה" למותג "יופלה"? הסבר ונמק. (15 נק')
2 .      תאר/י את נקודות החוזק והחולשה של המותג "יופלה" בהשוואה למותג "דנונה". (30 נק')
3 .      לדעתך, מהם השיקולים המניעים את הצרכן להעדיף את המותג "דנונה" על המותג "יופלה"? (בתשובתך העזר במודל הכללי של גירוי – צרכן – תגובה) (
5 נק')
4 .      חברת "תנובה"  מעוניינת לבחון את האפשרות להיכנס לתחום  מעדני הקצפת  הנשלט בלעדית על ידי "שטראוס" . (30 נק') החברה מתכוונת לבצע מחקר שוק.
א.      הצע/י לחברה מה כדאי לבחון במסגרת המחקר (מהי הבעיה הנחקרת ומה הם יעדי המחקר).
ב.      הגדר/י את אוכלוסיית המדגם.
ג.       איזה סוג מדגם תציע/י לחברה לבצע. נמק/י.
ד.      לדעתך מה תהיה שיטת המחקר (איסוף הנתונים) המועדפת במקרה זה?