יסודות השיווק - עבודה שנייה בקורס

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1890
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

המסלול האקדמי המכללה למינהל ביה"ס למינהל עסקים   שם הקורס:                   יסודות השיווק, שנה ב', סמסטר ב' תשס"ה תרגיל מס':                      2
מועד הגשה:                    29/05/05, במדור עבודות.
מתכונת הגשה:                 הדפסה על דפי A4, גודל אות 14, כותרת 16, ניתן לבצע את העבודה בזוגות, לציין שם מלא ות.ז   ענה/י על השאלות הבאות:
  שאלה
1   (30 נק') היקף המחזור העסקי בשוק אבקות הכביסה בישראל לשנת 2004, מוערך בשיעור של
5 0 מליון ₪ בשנה. שוק אבקות הכביסה מאופיין בחוסר נאמנות למותגים וברווחיות נמוכה ויורדת הנובעת מתחרות של מבצעי  מחיר, ומבצעי קידום מכירות.
לפי נתוני מכון המחקר "נילסן" מובילה את השוק אבקת הכביסה "אריאל" עם 23% נתח שוק ולאחריה "טייד" המחזיקה ב – 13% נתח שוק, "קולון" עם 12%, "פרסיל" עם 11%, "סנו מקסימה" עם 12%, "סוד" עם 9% והשאר 20%.
  א.      מהו נתח השוק היחסי של "אריאל", "טייד", "קולון" ו"סוד"? (5
נק').
ב.       הסבר/י את עקרונות מטריצת נתח – גידול של קבוצת יועצי בוסטון ( B.C.G ) בהתייחס לארבע הקטגוריות העיקריות שלו, ומקם/י במטריצה את אבקת כביסה "אריאל" ו"סוד" בידיעה ששיעור הצמיחה השנתי מוערך ב – 6% לשנה.(10 נק') ג.        הסבר/י את ההבדל בין מוצר חיפוש למוצר נוחות? וכיצד תגדיר רכישת "אבקת כביסה"?          (5 נק') ד.       הסבר/י מהי התועלת המושגת במיתוג המוצר? כאשר ידוע, ששוק אבקות הכביסה מאופיין כשוק תחרותי ומחירי אבקות הכביסה של היצרנים השונים כמעט זהים. (10 נק').
  שאלה 2 (30 נק') חברת "מראות התיכון" מייצרת ומשווקת משקפי שמש. סך ההוצאות הקבועות של החברה הנן 6,000,000 ₪ לשנה. ההוצאה המשתנה לייצור יחידה אחת הנה 50 ₪. החברה עתידה למכור 20,000 משקפי שמש לחודש.
א. בהנחה כי החברה מבקשת לתמחר את מוצריה בנקודת האיזון ( ללא רווח ) מה יהיה מחירו של     משקפיים? (5 נק').
ב. בהנחה כי חברת "מראות התיכון" מעוניינת להרוויח 70% מהפדיון ( במכירת כל הכמות     הנתונה),  מה יהיה לדעתך המחיר החדש למשקפיים? (10 נק').
ג. מהו הרווח הצפוי לחברה אם תמכור את כל היחידות במחיר החדש? (5 נק').
ד. הסבר/י מהי אסטרטגית ההמחרה המתאימה למוצר בשלב הצמיחה? (10 נק').
  שאלה 3 (20 נק') להלן אחת הדרכים לסווג מוצרים: מוצרי חיפוש, מוצרי נוחות, ומוצרי יחוד.
א. לדעתך, מהם הגורמים המבחינים בין כל אחד מסוגי המוצרים? הסבר/י . (10 נק') ב. סווג/י את המוצרים / השירותים הבאים: סיגריות "טיים", "בירה", שעון "רולקס", מכונית     "יגואר", נגן מוזיקה מסוג MP3. הסבר/י (10 נק')   שאלה 4 (20 נק') בהתייחס למודל אנסוף (ANSOF), אסטרטגיות צמיחה, לדעתך מהי האסטרטגיה השיווקית בה ניסו החברות הבאות להשיג על פי פעילותן: א.      חברת האופנה "פוקס" יצאה במבצע "סוף עונה" אגרסיבי הכולל פרסום נרחב והורדת מחירים משמעותית. (5 נק') ב.       חברת "טושיבה" עומדת להשיק מכשיר חדש ומעניין בשם "Toshiba TV Phone". זהו מכשיר טלפון הכולל מסך צבעוני דק המיועד לצפייה בטלוויזיה. (5 נק') ג.        רשת המכונים הקוסמטיים "רונית רפאל" מקימה שני סניפים בשוויץ. (5 נק') ד.       חברת המזון "תנובה" רכשה חברת מזון המתמחה בייצור ושיווק סלטים. (5 נק')