סיכומי שיעור - תקשורת בחינוך - משה וסרשטיין (כולל 50 שאלות משחוזרות למבחן)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 1442
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

סיכום מחברת / וסרשטיין / 2003
  תקשורת:
העברה של משמעות, העברת מידע, תהליך שנלקח כמובן מאליו.
חשיבות התקשורת: יעילות, השפעה תת מודעית, התפתחות אישית והתפתחות הצוות, ייצוב תחושת הביטחון, הפגת מתחים.
אדם מעדיף תקשורת שלילית עפ"נ חוסר תקשורת.
כדי ליצור תקשורת טובה יש צורך ב: אנרגיה חיובית. לא ניתן ליצור תקשורת כאשר יש לאדם אנרגיה שלילית.
אנרגיה שלילית גורמת ל: פאסימיות, חוסר ביטחון, חוסמת תקשורת.
תקשורת היא דבר: סובייקטיבי.
רוב ההתייחסויות במשפחה הן: שליליות.
90% מהתקשורת היא מהמערכת האוטומטית.
התמודדות עם אנרגיה שלילית: לחשוב מחשבות חיוביות, להסיח את הדעת, ללמד זכות, לנתק את המחשבות, לבדוק מה האחריות האישית שלי, פירוש מחדש. לא ניתן להתמודד עם אנרגיה שלילית באופן חזיתי.
2 חלקים בבנ"א: מערכת אוטומטית (אנרגיה חומרית) ומערכת ערכית (אור).
לפי המהר"ל, כשאדם כועס הוא פועל לפי: המערכת האוטומטית.
יש להבחין בין ספונטניות (מע' אוטומטית) לבין אינטואיציה (מע' ערכית).
לפי ברן, האדם מורכב משלושה חלקים: ילד-הורה-בוגר. האידיאלי הוא "בוגר".
מורגן משווה את המוח ל: ארגון.
לפי פאולי, תהליך העברת המסר הוא בעייתי בשל הסינון (איך, למה, רעש סביבתי).
בעיות בתקשורת, עפ"י פאולי, נובעות מ: סינון.
פתרון: אוצר מילים, אינטרסים ואישיות, תפיסת מציאות.
כדי שתהליך העברת המסר יהיה אפקטיבי, יש לתפוס את המציאות כך: התפיסה שלי מוגבלת, נכונה חלקית, המציאות מורכבת מתפיסות שונות.
פרויד: כוח ההרס (אנרגיה שלילית) שווה לכוח הבנייה (אנרגיה חיובית).
ג'טון: כדי שהעברת המסר תתבצע על הצד הטוב ביותר יש ליצור תקשורת דו סטרית- לבקש מהאדם לחזור על המסר.
בתקשורת חד סטרית נקלט:
5 -50% מהמסר.
בתקשורת דו-סטרית נקלטים: לפחות 50% מהמסר.
תיאוריות על תקשורת בצוות.